کد خبر 202066
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

رئیس انجمن فین‌تک ایران:

تلاش برای تبدیل ایران به پیشروترین بازیگر فناوری‌های نوین مالی در خاورمیانه

تلاش برای تبدیل ایران به پیشروترین بازیگر فناوری‌های نوین مالی در خاورمیانه

رئیس هیات مدیره انجمن فین‌تک (فناوری‌های مالی) ایران گفت: چشم‌انداز ما این است که ایران به پیشروترین بازیگر فناوری‌های نوین مالی در خاورمیانه تبدیل شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «محمد فاطمی»، رئیس هیات مدیره انجمن فین‌تک (فناوری‌های مالی) ایران، امروز (یکشنبه) در نشست خبری افزود: هسته اولیه انجمن فین تک (فناوری‌های مالی) سال ۹۵ توسط شرکت‌های پرداختیاری شکل گرفت. پس از آن در سال ۹۹ این انجمن زیرنظر وزارت کار به شکل جدی‌تر کار خود را ادامه داد.

وی گفت:‌ قدرت بخشیدن به شرکت‌های فناور مالی بخش خصوصی، حمایت از توسعه کسب و کارهای نوین مالی و بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زمینه‌های همکاری و توسعه ارتباطات، جزو اهداف انجمن فین‌تک است.

فاطمی تاکید کرد: چشم‌اندارمان این است که ایران پیشروترین بازیگر فناوری‌های نوین مالی خاورمیانه شود. شاید این چشم‌انداز کمی بلندپروازانه باشد اما همه سعی خود را به کار می‌گیریم تا به آن دست پیدا کنیم.

وی درباره دسته‌بندی‌های حوزه‌های تخصصی، بیان‌داشت: انجمن اکنون در حوزه رمزارزها، پرداخت، وام‌دهی، سرمایه‌گذاری و شتاب‌دهی و بیمه فعالیت دارید و بخش‌های جدیدی به این کمیسیون‌ها اضافه خواهد شد. اکنون ۶۰ شرکت به صورت رسمی در این انجمن عضو هستند و تا پایان سال این عدد به ۱۰۰ شرکت خواهد رسید.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: دریافت نماد برای شرکت‌های رمزارزی، رای شورای رقابت به انحصار در بازار شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت، ایجاد کارگروه مشترک با بانک‌ مرکزی به‌منظور حل و فصل مسائل صنفی و ایجاد مسیر گفت‌وگوی مستقیم بین کسب‌وکارها، از جمله اقداماتی است که در دوره جدید انجمن فین‌تک ایران در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha