کد خبر 202064
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

اول زمزمه‌های کاهش قیمت کارت گرافیک از بازار چین شنیده شد

اول زمزمه‌های کاهش قیمت کارت گرافیک از بازار چین شنیده شد

روز گذشته خبر رسید که انویدیا برای جلوگیری از کاهش قیمت، تولید کارت گرافیک RTX 4070 خود را کاهش داده است. با این وجود، کاهش قیمت حتمی به نظر می‌رسد. در اولین نشانه‌ها، قیمت دو کارت گرافیک بالا رده RTX 4080 و RX 7900 XT در کشور چین کم شده تا این موج آغاز شود. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

به گزارش گروه وب گردی حیات؛ سازندگان سخت افزار اولین کاهش قیمت خود را در بازار بزرگ کشور چین امتحان می‌کنند و تغییر قیمت در این بازار، می‌تواند به سایر نقاط جهان نیز راه پیدا نماید. باید به یادآوریم که AMD ابتدا قیمت پردازنده‌های رایزن 7000 را 15 درصد در چین کاهش داده و دو هفته بعد، این کاهش قیمت در بازار جهانی نیز اعمال شد.

با این وجود بازار کارت گرافیک در کشورهای مختلف متفاوت است. در حال حاضر پردازنده‌های گرافیکی ماین شده و دست دوم، انتخاب‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند و انویدیا و AMD نیز محصول خاصی برای این گروه از کاربران ندارند.
 

با این وجود انویدیا تا 10 روز دیگر کارت گرافیک ارزان‌قیمت‌تر RTX 4060 Ti را به میدان خواهد فرستاد و یک روز پس از آن، AMD نیز RX 7600 را معرفی خواهد کرد. این موضع قیمت محصولاتی مانند RTX 3060 را نیز کاهش خواهد داد. 

کاهش قیمت کارت های گرافیک بالا رده

یک کاربر Baidu قیمت تقریباً همه کارت های گرافیک در بازار چین را استخراج و پایین‌ترین قیمت‌ها را با هم مقایسه کرده است. در حال حاضر کارت گرافیک RX 7900 XT تا 25.7 درصد زیر قیمت به فروش می‌رسد و نسخه XTX تا 12.8 کاهش قیمت داشته است.

اول زمزمه‌های کاهش قیمت کارت گرافیک از بازار چین شنیده شد

کارت گرافیک RTX 4080 نیز تخفیفی 22.1 درصدی گرفته تا از نظر قیمت به سری RX 7900 XT نزدیک شود. RTX 4070 نیز که با استقبال چندانی روبرو نبوده، سریع‌ترین کاهش قیمت در بین محصولات انویدیا را تجربه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha