کد خبر 202051
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک:

قیمت مواد اولیه، دستمزد و اجاره‌بها سبب رشد قیمت‌ها شده است

قیمت مواد اولیه، دستمزد و اجاره‌بها سبب رشد قیمت‌ها شده است

نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه افزایش نرخ دستمزد، اجاره‌بها و غیره سبب رشد قیمت‌ها شده است، گفت: در سه ‌ماه گذشته به طور متوسط قیمت مواد اولیه تولید پوشاک ۵۰ درصد افزایش داشته است، به همین دلیل افزایش قیمت‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «مجید نامی»،نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک ایران،  افزود: قیمت مواد اولیه تولید پوشاک هم از بهمن‌ماه سال گذشته و هم از ابتدای امسال با افزایش مواجه شد.

این مقام صنفی، همچنین به برخی مشکلات در تخصیص ارز برای واردات الیاف و دیگر مواد اولیه اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، نرخ دستمزد، اجاره‌بها و غیره نیز سبب رشد قیمت‌ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از رکود ابتدایی سال، اکنون شرکت‌ها به‌تدریج در حال سفارش‌گیری به‌منظور تولید پوشاک هستند، اما این سفارش‌گیری‌ها کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

نامی ادامه داد: وقتی هزینه‌های تامین مواد اولیه زیاد می‌شود و از سویی نقدینگی شرکت‌ها به همان اندازه بالا نمی‌رود، سطح و اندازه فعالیت شرکت‌ها کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که شرکت‌ها به دلیل تحریم‌ها، برای دستیابی به مواد اولیه مورد نیاز خارجی بیش از رقبای خارجی ناچار به هزینه‌کرد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha