کد خبر 202035
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

سردار هادیانفر در گفتگو با «حیات»:

استفاده از ربات های ارکان خوان برای ممانعت از صدور اشتباهی جرایم رانندگی

استفاده از ربات های ارکان خوان برای ممانعت از صدور اشتباهی جرایم رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا خبرداد: با استفاده از ربات های ارکان خوان هموطنان دیگر شاهد صدور جرایم اشتباهی رانندگی نخواهند بود.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات درخصوص آمار دوربین های نصب شده در جاده های سراسر کشور گفت: از حدود ۵ هزار دوربین نصب شده در محورهای‌مواصلاتی حدود ۲۰ درصد معیوب و ۸۰ درصد دیگر فعال و درحال رصداست.

سردار هادیانفر با اشاره به لزوم افزایش دوربین های ثبت تخلف در جاده های کشور مطرح کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار شد در سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور بتوانند با استفاده از بخش خصوصی نسبت به تهیه و نصب دوربین های جدید در سطح کشور اقدام کنند.

وی در این باره افزود: همچنین طبق ماده ۲۳ قانون بودجه کشور، قرار شد تمام هزینه این خدمات مستقیما به حساب‌ وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور واریز شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به ارسال پیامک های جرایم رانندگی اشتباه تصریح کرد: بعضا صدور جرایم رانندگی اشتباه به علت مخدوش کردن پلاک خودروها توسط هموطنان رخ می دهد که اکنون به منظور جلوگیری از این اتفاقات اقدامات موثری صورت گرفته است.

سردار هادیانفر با اشاره به استفاده از ربات ارکان خوان برای ممانعت از بروز این اتفاق تاکید کرد: به طور مثال اگر خودروی پراید سفید رنگی پلاک خودرو را مخدوش نماید ارکان آن توسط ربات ها بررسی و تطبیق داده شده سپس جریمه ارسال می شود، از این رو صدور اشتباهی جرایم رانندگی به حداقل ممکن رسیده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با ارتقا و توسعه سرورهای ربات های ارکان خوان، شهروندان دیگر شاهد صدور اشتباهی جرایم رانندگی نخواهندبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha