کد خبر 202030
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

مدیرکل نظام تولید و تامین فناوری وزارت نفت:

در حال بررسی طرح‌های قابل اجرا رصد برخط لحظه‌ای فرآورده‌های نفتی هستیم

در حال بررسی طرح‌های قابل اجرا رصد برخط لحظه‌ای فرآورده‌های نفتی هستیم

مدیرکل نظام تولید و تامین فناوری وزارت نفت گفت: ما در حال بررسی راهکارها و طرح‌های قابل اجرا برای راه اندازی سامانه میترینگ یا همان رصد برخط لحظه‌ای فرآورده‌های نفتی هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «خوانساری»، مدیرکل نظام تولید و تامین فناوری وزارت نفت، گفت:  در بند ف تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۲ به صراحت آمده که وزارت نفت مکلف است از محل منابع داخلی خود ۸ هزار میلیارد تومان را صرف راه اندازی و تجهیز سامانه برخط لحظه‌ای برای طول زنجیره تولید تا مصرف نماید، اما سایر دستگاه‌های دولتی نیز باید به این موضوع ورود پیدا کنند، چرا که این یک موضوع ملی است.

خوانساری ادامه داد: در وزارت نفت، ما در انبارهای نفتی خود این اقدام را تا حدودی انجام داده ایم، اما در بحث ۱۳ هزار نفتکش حمل فرآورده‌های نفتی متاسفانه اقدامی صورت نپذیرفته و این موضوع چالش‌هایی همچون قاچاق سوخت را برای کشور به دنبال دارد.

مدیرکل نظام تولید و تامین فناوری وزارت نفت تاکید کرد: در وزارت نفت با توجه به تاکید تکلیف قانونی، ما در حال بررسی راهکارها و طرح‌های قابل اجرا برای راه اندازی سامانه میترینگ یا همان رصد برخط لحظه‌ای فرآورده‌های نفتی هستیم و باید این موضوع هرچه سریع‌تر اتفاق بیافتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha