کد خبر 202029
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

سدهای تهران نسبت به سال گذشته موجودی کمتری دارند

سدهای تهران نسبت به سال گذشته موجودی کمتری دارند

گزارش‌ها از آخرین وضعیت سدها نشان می‌دهد موجودی مخازن تهران نسبت به سال گذشته با کسری ۱۰ درصدی روبرو است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ آخرین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران از وضعیت منابع آبی کشور منتهی به ۲۳ اردیبهشت نشان می‌دهد که ورودی سدها از ابتدای سال آب جاری ۳۱.۰۳ میلیارد مترمکعب ثبت شده که نسبت به ورودی ۲۴.۴۰ میلیارد مکعبی سال گذشته ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. خروجی سدها نیز ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب بوده و به نسبت سال آبی گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

در مجموع در سال سال آبی جاری تا ۲۳ اردیبهشت حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور به ۳۲ میلیارد مترمکعب رسیده که معادل ۶۵ درصد پرشدگی است. سال گذشته در دوره مشابه میزان آب مخازن ۲۷ میلیارد مترکعب بود که رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

در جدول زیر آخرین وضعیت سدهای مهم کشور و میزان اختلاف موجودی آن‌ها با سال گذشته مقایسه شده است. مجموع ۵ سد تهران ۵۲۹ میلیون مترمکعب موجودی دارند که معادل ۲۸ درصد پرشدگی است و ۱۰ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

در مقایسه با بلندمدت استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان، اردبیل، قزوین و سیستان و بلوچستان کمترین میزان بارندگی را تجربه کردند و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، بوشهر، خوزستان و چهارمحال و بختیاری بیشترین میزان بارندگی نسبت به دوره بلندمدت رخ داده است. در مجموع ارتفاع کل ریزش‌های جوی در کشور نیز معادل ۱۸۹.۹ میلیمتر بوده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۱۶ درصد کاهش داشته و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha