کد خبر 201989
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

جمعیت آفت ملخ در استان قزوین دو سوم کاهش داشته است

جمعیت آفت ملخ در استان قزوین دو سوم کاهش داشته است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میزان جمعیت آفت ملخ در این استان نسبت به سال گذشته تا دو سوم معادل ۶۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علی راه انجام روز شنبه با بیان اینکه میزان جمعیت آفت ملخ در این استان نسبت به سال گذشته تا دو سوم معادل ۶۰ درصد کاهش داشته است اظهار کرد: با توجه به مبارزه در تمامی کانون‌های آلوده به ملخ در سال ۱۴۰۱ و جلوگیری از تخم ریزی ملخ‌ها و همچنین بارندگی ۵۰ میلی متر در اسفندماه که به جاری شدن سیلاب در منطقه منجر شده و کپسول تخم آن‌ها را از بین برده است.

وی اضافه کرد: تاکنون سطح مبارزه با آفت ملخ در استان قزوین به پنج هزار و ۲۲۰ هکتار رسیده است که پیش بینی این سطح تا پایان مبارزه به هشت هزار هکتار برسد.

راه انجام تصریح کرد: میزان سطح مبارزه با آفات ملخ در سال گذشته حدود ۲۴ هزار هکتار بود که امسال جمعیت آفات به یک سوم آن رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: روستاهای خاگینه، سیاهپوش، زرین خانی واقع در طارم سفلی و رازمیان، رجایی دشت و معلم کلایه در منطقه الموت از عمده نقاطی هستند که مبارزه با آفت ملخ در آن‌ها صورت می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: نوع دیگری از ملخ به نام شاخک بلند البرز در مناطق الموت غربی و شرقی و همچنین رجایی نیز وجود دارد که مبارزه با آن‌ها ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha