کد خبر 201978
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

اجرای طرح‌ مهارت‌افزایی «کهاد» و «نخلستان» در دانشگاه‌های استان زنجان/ لزوم یادگیری مهارت در کنار تحصیل علم

اجرای طرح‌ مهارت‌افزایی «کهاد» و «نخلستان» در دانشگاه‌های استان زنجان/ لزوم یادگیری مهارت در کنار تحصیل علم

مدیرکل آموزش فنی‌ وحرفه‌ای استان زنجان از اجرای طرح‌ مهارت‌افزایی «کهاد» و «نخلستان» ویژه دانشجویان و فارق‌التحصیلان دانشگاهی دراستان خبرداد و گفت: اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی «کهاد» و «نخلستان» با تأکید بر آموزش مشاغل دانش‌بنیان و نوظهور، در سراسر کشور اجرا می‌شود .

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدرضا انصاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در مراسم افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دانشگاه آزاد اسلامی واحد طارم اظهار داشت: مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) این دانشگاه می‌تواند در کنار تحصیل علم، مهارت دانشجویان را ارتقاء بخشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: این مرکز با همکاری و مجوز سازمان فنی و حرفه‌ای آغاز به کار کرده و امیدواریم با شناسایی نیازهای مهارتی وعلاقمندی دانشجویان به کسب مهارت، در راستای توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و در توسعه و اشتغال مولد که از دغدغه‌های یک جامعه است با رویکرد اشتغال گام‌های مناسبی برداریم.

وی با تأکید بر لزوم یادگیری مهارت در کنار تحصیل علم گفت: امروزه لازمه اشتغال، یادگیری مهارت‌های لازم در رشته‌های تحصیلی دانشجویان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در ادامه از اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی «کهاد» و «نخلستان» خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی «کهاد» و «نخلستان» با تأکید بر آموزش مشاغل دانش‌بنیان و نوظهور، در سراسر کشور است که می‌تواند حضور فعال و اندیشه پویای جوانان و دانشجویان با بصیرت را برآورده کند.

وی با تأکید بر آموزش مهارتی به دانشجویان گفت: در طرح کهاد، دانشجویان درکنار رشته اصلی در حال تحصیل خود، رشته‌های مهارتی را به‌عنوان رشته‌های فرعی آموزش می‌بینند.

انصاری بیان داشت: این طرح به‌ صورت مشارکتی میان دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی به مرحله اجرا در آمده که در دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد استان نیز اجرا شده و در سایر مؤسسه‌های علمی کاربردی و پیام‌نور استان نیز به‌ صورت فراگیر اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به طرح نخلستان که ویژه فارغ‌التحصیلان است عنوان کرد: این طرح با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان از طریق اجرای دوره‌های مهارتی در حوزه نوآوری، کارآفرینی فناوری‌های نوین یا دانش‌بنیان است.

وی تصریح کرد: در هر جامعه‌ای دانشجویان به‌ عنوان روشنفکران و روشنگران پیشرو شناخته می‌شوند و این قشر عموماٌ جوان و کار آمد هستند که با آموزش‌های مهارت‌ها می‌توانند وارد بازار کار در عرصه‌های مختلف شوند.

انصاری به وجود فاصله میان دانشگاه‌ها و بازار کار اشاره و اضافه کرد: به همین منظور طرح‌های کهاد و نخلستان ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا خواهد شد و جامعه هدف می‌توانند به مراکز TMC و مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی که با همکاری دانشگاه‌ها  و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در دانشگاه‌ها تاسیس شده‌اند مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در پایان گفت: با توجه به همکاری‌های خوب فی‌ ما بین این مرکز موجب تحول در شهرستان در جهت ارتقاء مهارت دانشجویان با همکاری صنایع شهرستان خواهد شد و در همین راستا در تفاهم‌نامه پنج جانبه همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای با دانشگاه، اتاق صنایع و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز منعقد شده تا آموزش واقعی مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار اتفاق بیافتد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha