کد خبر 201950
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

رئیس فدراسیون بسکتبال: در حال بررسی گزینه‌های خارجی هستیم/ گزینه داخلی تیم ملی ارمغانی است

رئیس فدراسیون بسکتبال: در حال بررسی گزینه‌های خارجی هستیم/ گزینه داخلی تیم ملی ارمغانی است

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران گفت: در حال بررسی گزینه‌های خارجی هستیم و اگر گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی داخلی باشد، آن فرد فقط ارمغانی است.

به گزارش حیات؛ جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، در حاشیه مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی ۲۰۲۳ در موزه ورزش ایران، راجع به انتخاب سرمربی جدید تیم ملی گفت: با توجه به صحبت‌هایی که قبل و بعد از سال در هیات رییسه فدراسیون انجام شده است، قرار بر این شد که اگر گزینه نهایی داخلی باشد، سعید ارمغانی بماند اما در صورتی که بشود شرایطی را فراهم کنیم که مربی خارجی بیاید، اجازه داده شد تا با گزینه‌ها صحبت کنیم.

او ادامه داد: در همین راستا رزومه‌هایی را جمع آوری کردیم و افرادی که می‌توانستند این کار را کنند را مورد بررسی قرار داده‌ایم. هاکان دمیر یکی از گزینه‌ها است و نفرات دیگری هم بوده‌اند که با آن‌ها جلسه آنلاین داشته‌ایم.

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، درباره گمانه‌زنی‌ها راجع به‌ گزینه‌های مختلف نیز گفت: این مسائل چیز طبیعی است که درباره مربیان صحبت شود، اما بنده خیلی شفاف گفتم که سه گزینه داریم که روی آن‌ها بحث می‌کنیم و با هر کدام نهایی شود قطعا به سمع و نظر جامعه بسکتبال می‌رسد.

ارمغانی در صحبت‌های خود اعلام کرد که طبق قرارداد، چون تیم بسکتبال ایران به جام جهانی  رسیده، باید قرارداد او تمدید شود. داوری در پاسخ به این سوال که آیا طبق بند قرارداد ارمغانی، قرارداد او تمدید می‌شود؟ توضیح داد: شرایط قرارداد ایشان مسخص است و نیاز به بازگو کردن نیست چون یک مسئله محرمانه میان فدراسیون و شخص ایشان است. اما فدراسیون هیچ کار غیر قانونی انجام نمی‌دهد. ارمغانی برای ما ارزشمند است چون انسان تاثیرگذاری در بسکتبال است و اصلا تنشی وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا ارمغانی همچنان در بین گزینه‌ها است؟ تاکید کرد: ما اگر به تفاهمی با هیچ مربی خارجی نرسیم، ایشان سرمربی تیم ملی خواهد بود و او قطعا گزینه اصلی است. از قبل با خود ایشان صحبت کرده‌ایم و قطعا با او ارتباط خواهیم داشت. در حالی بررسی‌های نهایی هستیم و در هفته آینده گزینه نهایی را اعلام می‌کنیم.

داوری درباره روند ساخت کمپ تیم‌های ملی در مجموعه ورزشی آزادی نیز گفت: اتفاق خیلی خوبی که انجام شد، با پیگیری‌هایی که برای ساخت سالن زیر ساختی بسکتبال انحام دادیم، این سالن در ردیف بودجه مجلس قرار گرفت و پیگیر مسائلش هستیم و تا قبل از اواخر بهار استارت خواهد خورد. 

او افزود: یک اتفاق مهم دیگر این است که در آزادی یک مجموعه سه نفره را هم فراهم خواهیم کرد. تا اواخر سال مجموعه کاملی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha