کد خبر 201937
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

علت تلف شدن پلنگ در خراسان جنوبی چه بود؟

علت تلف شدن پلنگ در خراسان جنوبی چه بود؟

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خراسان جنوبی از تلف شدن یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده شاسکوه خبر داد و گفت: علت تلف شدن این گونه ارزشمند طبق بررسی‌های کارشناسی انجام شده روی لاشه، کهولت سن تشخیص داده شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اسدالله حاتمی، امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه، محیط بانان با حضور در محل مورد نظر در یکی از مناطق صعب‌العبور، لاشه یک قلاده پلنگ را مشاهده کردند.

 وی افزود: با اطلاع از این موضوع و به منظور بررسی صحت و سقم این گزارش کارشناسان بسرعت با همراهی معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل در محل مورد نظر حاضر شدند و کارهای کارشناسی، نمونه‌برداری و بیومتری روی لاشه انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: علت تلف شدن این گونه ارزشمند طبق بررسی‌های کارشناسی انجام شده روی لاشه، کهولت سن تشخیص داده شد.

حاتمی اظهار کرد: این پلنگ نر بارها از سال‌های گذشته توسط محیط بانان یا دوربین‌های تله‌ای در این منطقه مشاهده شده است.

وی، سن تقریبی این پلنگ را بیش از ۱۳ سال تخمین زد و افزود: منطقه حفاظت شده شاسکوه بین شهرستان‌های قاینات و زیرکوه واقع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خراسان جنوبی، منطقه حفاظت شده شاسکوه را یکی از زیستگاه‌های با ارزش و قابلیت بالا برای زیست گونه پلنگ در خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: به دلیل شرایط مساعد منطقه (آب، تغذیه، حفاظت) این گونه ارزشمند سال‌های طولانی در آن زیست کرد و متاسفانه به دلیل کهولت سن، تلف و نمونه‌گیری لازم از این گونه برای نگهداری در بانک ژن انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha