کد خبر 201928
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

یوتیوب نسبت به مسدود کردن تبلیغات هشدار می‌دهد

یوتیوب نسبت به مسدود کردن تبلیغات هشدار می‌دهد

تبلیغات آزاردهنده یوتیوب اغلب کسانی را که نمی‌خواهند 120 دلار برای خرید اشتراک پریمیوم این شبکه اجتماعی بپردازند، مجبور می‌کند که از اد بلاکر (مسدودکننده تبلیغات) استفاده کنند. اما گوگل از این درآمد ازدست‌رفته راضی نیست و تصمیم گرفته است تا قابلیتی را آزمایش کند که کاربران را ترغیب می‌کند در مورد مسدودکردن تبلیغات دوباره فکر کنند.

به گزارش گروه وب گردی حیات؛ یکی از کاربران ردیت اوایل این هفته اسکرین‌شاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد یوتیوب در پیامی هشدار می‌دهد که استفاده از اد بلاکر در این پلتفرم مجاز نیست. این یعنی تبلیغات به یوتیوب اجازه می‌دهد تا برای میلیاردها کاربر در سراسر جهان رایگان بماند. از طرف دیگر نیز کاربران می‌توانند با خرید اشتراک YouTube Premium تجربه‌ای بدون آگهی داشته باشند.

این پیام هشداردهنده با دو گزینه به پایان می‌رسد: تبلیغات در یوتیوب مجاز باشد یا یوتیوب پرمیوم را امتحان کنید. با پرداخت 11.99 دلار در ماه یا 119.99 دلار در سال برای دریافت نسخه پرمیوم به برنامه‌های اصلی و بدون تبلیغات دسترسی خواهید داشت.

یوتیوب نسبت به مسدود کردن تبلیغات هشدار می‌دهد

گفتنی است که برخی از کاربرانی که این پیام را دیده‌اند می‌گویند که به سادگی توانسته‌اند پاپ‌آپ را ببندند و به مسدودکردن تبلیغات در یوتیوب ادامه دهند. اما احتمالاً گوگل این موضوع را محدود می‌کند یا آن‌قدر ظاهر پاپ‌آپ را به‌طور منظم نشان می‌دهد که حواس‌پرتی ایجاد کند.

گوگل: استفاده از اد بلاکر مجاز نیست

یکی از کارمندان تأیید کرده است که پیام مسدودکننده تبلیغات آزمایشی توسط این پلتفرم است. یکی از سخنگویان گوگل در بیانیه‌ای به IGN این موضوع را مطرح کرد.

آنها گفتند: ما آزمایشی کوچک را در سطح جهانی اجرا می‌کنیم که از بینندگانی با اد بلاکر فعال می خواهد که به تبلیغات یوتیوب را تماشا کنند یا یوتیوب پرمیوم را امتحان کنند. البته اقدامات این‌چنینی جدید نیستند و ناشران دیگر نیز مرتباً از بینندگان می‌خواهند که اد بلاکر را غیرفعال کنند.

در حالی که بیشتر شرکت‌های آنلاین درآمد خود را از تبلیغات به دست می‌آورند، برخی شکایت دارند که یوتیوب بیش از حد پیش رفته است. آنها به تعداد فزاینده تبلیغات غیرقابل ردشدن و طولانی‌تر آن اشاره می‌کنند.

Reg خاطرنشان می کند که یوتیوب در سال 2022، 29.2 میلیارد دلار از درآمد تبلیغاتی به دست آورد. این رقم نسبت به 28.8 میلیارد دلاری که در سال قبل از آن به دست آورده بود، افزایش یافته است و بیش از 11 درصد از درآمد سالانه گوگل را تشکیل می‌دهد. با این حال، 7.96 میلیارد دلاری که از تبلیغات در سه ماهه چهارم سال 2022 به دست آمد که تقریباً 8 درصد کمتر از سال گذشته است. زیرا کل صنعت تبلیغات آنلاین در این بازه زمانی افت کرد.

گوگل اغلب آزمایش‌های یوتیوب را انجام می‌دهد. اوایل سال جاری نیز آزمایشی انجام شد که محتوای 4K را به مشترکین پرمیوم محدود می‌کرد و دیگری که گزینه 1080p با نرخ بیت بالاتر برای آنها ارائه می‌داد.

اینکه گوگل تصمیم می‌گیرد آزمایش اخیر خود را به یک ویژگی دائمی تبدیل کند یا خیر، هنوز مشخص نیست. اما اگر این آزمایش ادامه پیدا کند و فراتر از یک هشدار رود، تعجب نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha