کد خبر 201918
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

دستگاه ماموگرافی در بیمارستان امیرالمومنین مراغه

دستگاه ماموگرافی در بیمارستان امیرالمومنین مراغه

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: برای ارائه خدمات بهتر و روزآمد به بیماران و مراجعه کنندگان، بیمارستان امیرالمومنین (علیه السلام) به دستگاه‌های تشخیص بیماری‌های سینه در بانوان مجهز شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ دکتر الهوردی ارجمند گفت: دستگاه ماموگرافی پیشرفته دیجیتال به پیکسل ۶ ضلعی- ۵۰ میکرون مطابق با جدیدترین فناوری و به منظور تشخیص زود هنگام بیماری ها و توده های پستان در بیمارستان امیرالمومنین (ع) نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: بیماری سرطان سینه از بیماری شایع در بانوان است که با راه اندازی این دستگاه می‌توان با تشخیص به موقع از این بیماری پیشگیری کرد و اقدامات لازم را انجام داد.

دکتر ارجمند به روش تصویربرداری ماموگرافی به عنوان یکی از مهمترین شیوه های تشخیص به موقع و مبارزه با سرطان پستان اشاره کرد و اظهار داشت: این روش شامل انجام رادیوگرافی از بافت نرم پستان به منظور ارزیابی توده ها، ضایعات و در نهایت شناسایی سرطان پستان است.

وی با اشاره به اینکه هر اقدامی در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و یا تشخیص زود هنگام کمک به رشد و سلامت جامعه است اظهار کرد: انجام ماموگرافی برای زنان بالای ۴۰ سال هر دو سال یکبار ضروری و در تشخیص به موقع و راه ‌های پیشگیری و درمان بسیار حائز اهمیت است.

بیماران می توانند روزهای شنبه تا پنجشنبه در وقت اداری با مراجعه حضوری به پذیرش بخش رادیولوژی بیمارستان امیرالمونین (ع) جهت رزرو نوبت اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha