کد خبر 201908
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

بیست و یکمین کتاب ناصر پروانی در نشر شاهد/ «گمنام در قله‌ها» منتشر شد

بیست و یکمین کتاب ناصر پروانی در نشر شاهد/ «گمنام در قله‌ها» منتشر شد

«گمنام در قله‌ها» برشی تحلیلی از برخی خاطرات شهید احمدرضا احدی است که در فضایی متفاوت از خاطره نویسی‌های مرسوم و یا حتی داستان‌های ادبیات مقاومت به رشته‌ی تحریر درآمده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ «گمنام در قله‌ها» برشی تحلیلی از برخی خاطرات شهید احمدرضا احدی است که در فضایی متفاوت از خاطره نویسی‌های مرسوم و یا حتی داستان‌های ادبیات مقاومت به رشته‌ی تحریر درآمده است.

پروانی در این کتاب با سبکی متفاوت نوشته شده است ضمن روایت چندین خاطره بکر از دوران کودکی و نوجوانی شهید احدی به تحلیل رفتاری آنها پرداخته و به نوعی آن رویداد ها را با زمان حال مطابقت داده است. نویسنده که در بخش‌های عمده‌ای از کتاب به قول خودش بلندبلند فکر کرده است به تحلیل ریشه‌ای رفتارها و تصمیمات این شهید والامقام که نفر اول کنکور پزشکی سال۱۳۶۴ بوده است می‌پردازد.

حمیدرضا احدی (برادر شهید) که بازگو کننده‌ی خاطرات شخصی‌اش با شهید احدی می‌باشد در این کتاب خاطراتی منحصر به فرد را جهت نگارش در اختیار دکتر ناصرپروانی قرار داده است. همچنین در این کتاب نویسنده چند دستنوشته از شهید احدی را در لابلای نوشتار خود با ذکر منبع آورده است که به جذابیت کتاب افزوده است. تاکنون ۱۶ مجموعه شعر و چهار رمان سایه عاشقی، تابوت دخترانه، مردانی حوالی خورشید و مهربان‌تر از مرگ از ناصر پروانی به چاپ رسیده است. و در حوزه دفاع مقدس کتاب مردانی حوالی خورشید در سال۹۹ از پروانی به چاپ رسید که با استقبال خوانندگان روبرو شد و به عنوان کتاب مسابقه کتابخوانی جشنواره ملی سیمرغ نیز برگزیده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha