کد خبر 201861
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

آب آشامیدنی راهی به شهرک مهستان کهریزک پیدا می کند؟

آب آشامیدنی راهی به شهرک مهستان کهریزک پیدا می کند؟

ساکنان اراضی احمدوند یا همان شهرک مهستان باقرشهر شهرستان ری از نعمت آب آشامیدنی و لوله کشی محرومند؛ حالا بخشدار کهریزک برای حل این مشکل پنج ساله آستین بالا زده و اعلام کرده که اهالی این شهرک برای خرید حق انشعاب آب اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ شهرک مهستان (اراضی احمدوند) واقع در ضلع جنوب غربی باقرشهر از توابع بخش کهریزک است که پنج سال پیش کار ساخت و ساز در آن آغاز شد و ادامه دارد؛ اما ساکنان آن با مشکل بزرگ نبود لوله کشی آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می کنند.

 مالک و سازنده، واحدها را بدون حق انشعاب فروخته و اهالی نیز پای سند را امضا کردند؛ از پنج سال پیش که خرید و فروش در این اراضی با ادامه تکمیل شهرک، شروع شد این مشکل وجود داشت اما با گذشت زمان و افزایش جمعیت نارضایتی ها هم بیشتر شد.

در واقع این معضل از پنج ساله گذشته که ساخت و سازها شروع شده بوده اما به دلیل کمی جمعیت ساکن، در دستور کار نبود اما طی یکی دو سال اخیر که گفته می شود بیش از ۶۰ درصد واحدها پُر شده زخم سرباز کرده و مردم شهرک از این موضوع گلایه مندند.

اهالی شهرک مهستان کهریزک برای خرید انشعاب آب اقدام کنند

در تازه ترین تحول اما هادی بادلی سرپرست بخشداری کهریزک که به تازگی کار خود را آغاز کرده به ساکنان شهرک مهستان باقرشهر نوید داد: از هم‌اکنون می‌توانند با در دست‌داشتن جواز ساختمانی ملک خود جهت خرید انشعاب آب به اداره آب‌وفاضلاب باقرشهر مراجعه کنند.

او در چند روز گذشته برای حل مشکل جلسه ای در بخشداری کهریزک با حضور پیرسرایی رئیس حوزه‌قضایی بخش، معینی رئیس شورای بخش، رحمانی معاون خدمات مشترکین اداره آب‌وفاضلاب منطقه۶، سلطانیان مدیر اداره آب‌وفاضلاب بخش کهریزک و نماینده شهرداری باقرشهر تشکیل داد تا جاره ای برای این مشکل پیدا شود.

آب آشامیدنی راهی به شهرک مهستان کهریزک پیدا می کند؟

بادلی در این جلسه رسیدگی به مشکلات شهرک‌های تازه تأسیس را از اولویت‌های مهم حوزه حاکمیتی بخش کهریزک قلمداد کرد و گفت: تأمین آب از حیاتی‌ترین نیازهای جامعه است و باید در این جلسه برای تعیین تکلیف و رفع مشکل آب شهرک مهستان تصمیمی جدی گرفته شود.

پس از استماع نمایندگان مختلف حاضر در جلسه تصمیم بر آن شد که به منظور حل مشکل آبرسانی شهرک مذکور، احداث یک واحد مخزن آب با تأمین زمین توسط شهرداری باقرشهر، در دستور کار قرار گیرد تا طی چندهفته آینده به طور کلی این مشکل مرتفع خواهد شد.

همچنین بادلی به صراحت گفت که انتظار می‌رود شهرداری باقرشهر با تسریع در موضوع لوله‌گذاری آب، به سهولت اجرای این طرح کمک کند.

در پایان جلسه سرپرست بخشداری کهریزک به ساکنان شهرک مهستان باقرشهر هم این نوید را داد که از هم‌اکنون می‌توانند با در دست‌ داشتن جواز ساختمانی ملک خود جهت خرید انشعاب آب به اداره آب‌وفاضلاب باقرشهر مراجعه کنند.

در نهایت این مشکل قرار است که با پرداخت حق انشعاب آب توسط خود اهالی شهرک که سند قطعی دارند، حل شود؛ حال باید منتظر بود و دید که آب راه خود را به شهرک مهستان پیدا می کند یا خیر؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha