کد خبر 201841
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

یک شهید، یک درس؛

روی قبرم کلام ناکام را حک ننمایید که من به کام خود یعنی همان شهادت رسیده‌ام

روی قبرم کلام ناکام را حک ننمایید که من به کام خود یعنی همان شهادت رسیده‌ام

در وصیتنامه شهید تازه تفحص شده «نصرت‌اله منصورپور» آمده است: «روی قبرم کلام ناکام را حک ننمایید که من به کام خود یعنی همان شهادت در راه آزادی حق و اسلام و قرآن رسیده‌ام و آرزوی جوانیم برآورده گشته است.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ با تلاش گروه‌های تفحص شهدا، پیکر مطهر شهید «نصرت‌اله منصورپور هشتجین» پس از سال‌ها دوری از وطن، کشف و شناسایی شد. شهید نصرت‌اله منصورپور در تاریخ ۱۳۴۵/۰۱/۳۰ متولد شد. وی از خلخال به جبهه اعزام گردید و در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۰۳ در عملیات خیبر در منطقه مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در منطقه برجای ماند.

بنابر اعلام معراج شهدا و با تلاش گروه‌های تفحص شهدا، پیکر مطهر شهید نصرت‌اله منصورپور پس از حدود ۴۰ سال کشف و از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید. روز گذشته جمعی از مسئولین با حضور در منزل شهید منصورپور، خانواده این شهید را از چشم‌انتظاری در آوردند.


در وصیتنامه شهید تازه تفحص شده «شهید نصرت‌اله منصورپور» آمده است: 

«بنام خالق جهان (الله)

<واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا>
به ریسمان خدا چنگ بزنید و از او متفرق نشوید.

با سلام و درود به روان پاک شهیدان انقلاب اسلامی ایران و کاروان ۷۲ شهید کربلای خونین و سلام و درود بر مهدی موعود و نایب بر حقش امام امت خمینی بت‌شکن و با سلام و دعا به رزمندگان اسلام و پیروزی و سلامتی آنها در جبهه‌های حق علیه باطل و با سلام و تجلیل از پدر و مادری که ۱۶ سال تمام از کودکی بر من زحمت کشیده و به این سن و مقام والای شهادت رسانیدند و من توانستم خود را رزمنده اسلام و قرآن معرفی نمایم و بتوانم بگویم که شهید راه آزادی و حق گشته‌ام.

پدر و مادر و برادرانم و خواهرانم شهادت افتخاری است بس عظیم و بزرگ که می‌تواند شامل انسانی با ایمان و حق طلب گردد و من نمی‌دانم این راه آزادی و حقی را که من آمدم چه راه با شکوه و بزرگی بود که شهادت را نصیب من نمود و روح مرا با شهیدانی چون بهشتی مرحوم و رجایی مرحوم و غیره و غیره‌های مرحوم همنشین ساخت و به بهشت آخرت و ابدی راهنمایی نمود.

شهادت من نه تنها یک افتخار عظیمی بر من انسانی و مخلوق خدا بود بلکه پاک کننده گناهان من در زندگی بوده است و شما نیز بدانید و بر وصیت من که با کلام خداوند آمیخته است عمل کنید و کاری کنید که روحم در دنیای ابدی همچون شهادت شاد گردد و راحت و آسوده باشد.

زمانی که این وصیت نامه را می‌خوانید من از این دنیای بزرگ و نیلگون به دنیای حقیقی و آخرت سفر نموده‌ام و خود را آماده امتحان حقیقت و آخرت می‌سازم.

اما شما عزیزانم در روز مرگم و شنیدن خبر شهادتم شیون و زاری را کنارگذاشته و شادی نمایید چرا که راه خدا راه حق است و شیون از آن بدور است. در روی قبرم کلام ناکام را حک ننمایید که من به کام خود یعنی همان شهادت در راه آزادی حق و اسلام و قرآن رسیده‌ام و آرزوی جوانیم برآورده گشته است.

بعد از من همیشه و در همه جا از میان مردم آگاه دور نشوید و با آنها باشید. برای امام خمینی که پیام آور آزادی و شهادت و ایثار جان در راه ایران و قرآن بود دعا کرده و تنها نگذارید چرا که تنها گذاشتن او اسارت کامل و محضی است که به دست شیطان بزرگ آمریکا و هم خوی او شوروی انجام خواهد گرفت.

فرزند شما نصرت اله به این راه حق و آزادی و شهادت رفت چون راه انبیا و شهیدان بخون غلطان ما چون امام حسین(ع) بود. و به نحوی به این شهادت نائل آمد که شجاعت و ایمان کامل در آن نمودار می‌گشت. بعد از من سنگر رزمم و سلاحم را بر دست خود گیرید که دشمن در کمین شماست و با استفاده از یک لحظه غفلت بر دام اسارتتان می‌اندازد ولی امیدوارم که برعکس این رویا ثابت شود و شما آنها را نابود سازید، بر آزادی ابدی که قطع نمودن دست ابرقدرت‌ها و اسارت‌هاست برسید.

به همشهریانم بگویید و ثابت نمایید که فرزند شما با شهادت به راه آزادی رفت.

دیگر در پایان وصیت نامه و خاتمه عرایضم شما را به خلق کننده تمام انسان‌ها و جهان سپرده و امید آن دارم که پیروزی و شادی از شما دست بر ندارد و کفر ریشه‌کن گردد.

حلالم کنید ای عزیزان و امید آزادی من. این بود وصیت نامه من/ والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته/»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha