کد خبر 201746
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

حداد عادل:

همه نیروهای انقلابی کشور همسو هستند

همه نیروهای انقلابی کشور همسو هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه نیروهای انقلابی کشور همسو هستند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ غلامعلی حداد عادل در همایش نکوداشت استاد مرحوم غلامحسین حیدری اظهارداشت: استاد شهید مرتضی مطهری؛ الگو و اسوه همه معلمان بود و ما با یاد پیشکسوتان علاوه بر وظیفه انسانی و اخلاقی خود بقیه را دلگرم و جوانان را در ادامه راه پیشینیان تشویق و بزرگ خواهیم کرد.

حدادعادل تصریح کرد: خراسان با مزیت های فراوانی که دارد امروز هم یک منطقه‌ بزرگ علمی، دانش خیز و دانش پرور است؛ خراسان مردان بزرگی را به ایران زمین هدیه کرده است.

وی خاطرنشان کرد:با غلام حسین حیدری در سال 60 همکاربودم و در قسمت های مختلف با یکدیگر نشست و برخاست داشتیم، مرد مومن انقلابی و صحیح النفس، دلسوز، خوش اخلاقی بود که تمرکز زیادی روی مکاتبات داشت و معلم زبان انگلیسی بود.

حدادعادل ادامه داد: امروز دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی برای اعاده سلطه خود نسل جوان را نشانه گرفته و به سراغ دانش آموزان رفته است؛ بنابراین وظیفه ما مجاهدت و دفاع است با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری که فرمودند امروز جهاد جهاد تبیین است ،بنابراین معلمان افسران و سربازان این جهاد هستند و ما همچنان این راه درست را ادامه خواهیم داد.

صلاحیت و مرجعیت علمی معلمان مهمترین رمز ماندگاری است

احمد محمودزاده امروز معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور نیز اظهارداشت: معلم به جهت جایگاهی که در نظام تربیت دارد مورد تکریم همگان است.

وی علم آموزی را زیربنای فکری جدید جامعه دانست و گفت:دین اسلام با تعلیم آغاز شد آنجا که خداوند خطاب به محمد مصطفی فرمودند بی‌تردید در این سرزمین بزرگ و عزیز معلمان هستند که در انتقال میراث علمی و فرهنگی، اخلاقی و رشد و تعالی و تربیت نسل‌ها سهم بسزایی دارند معلمان ما اخلاق محور ، صاحب ایده و علم و سلوک هستند و توانسته‌اند افق خویش را از سطح انتقال معلومات فراتر ببرند و ماندگار شوند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: استاد حیدری با تعلیم از محضر علمای بزرگ و ارائه علمی و پرورشی و مسئولیت‌های زیاد در آموزش و پرورش خادم حرم رضوی نیز بودند که به جمع ستارگان ماندگار پیوستند و معلمی انقلابی، مبارز ولایتمدار و خستگی ناپذیر بود و یکی از طرح‌های ایشان تربیت صحیح معلم در مسیر هدایت در کلاس درس بود و شایستگی های حرفه ای ایشان محسوب می‌شد.

وی ادامه داد : اولین رمز ماندگاری و الهام بخشی معلمان ،صلاحیت مرجعیت علمی آنهاست برای معلمی که قصد دارد آگاهانه در جاده الهام‌بخشی مبارزه با جهل و نادانی گام بردارد؛ آینده کشور توسط معلم در کلاس درس مهندسی می‌شود.

معاون وزیر ورئیس سازمان مدارس غیر دولتی کشور اذعان کرد: یکی از دغدغه‌های وی موضوع تربیت معلم بود که همه ما به آن اعتقاد داریم این در حالی است که معلم از این مسیر باید عبور و به کلاس درس برسد،این فرد در سنگرهای مختلف از معلمی تا مدیرکلی فعالیت داشته است.

محمودزاده تاکیدکرد: وجهه اصلی صلاحیت و مرجعیت علمی دانش تخصصی است که تسلط علمی معلم و برخورداری اطلاعات به روند منقولیت (معقولیت) جز موضوعاتی است که نزد شاگردان از درجه بالایی برخورداراست.

وی دومین رمز ماندگاری را تواضع ،سخاوت وگشاده دستی درتعلیم دانش برای نسل‌های کشور عنوان کرد و گفت: ایثار و عشق معلمی است که فضای گفتمانی بوجود می آورد که در آن معلم با جدیت به تعلیم و تعلم خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha