کد خبر 201727
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

وزیر تعاون: نامگذاری امسال چراغ راهی برای حل مشکلات کشور است

وزیر تعاون: نامگذاری امسال چراغ راهی برای حل مشکلات کشور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، چراغ راهی برای حل مشکلات جامعه و آحاد مختلف مردم است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ «سید صولت مرتضوی» روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی پروین اعتصامی در هتل امیرکبیر اراک، افزود: امسال رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار هدایت مدیریت کشور اسلامی، تکلیف بزرگی را بر گردن همه نهادند.

وی بیان کرد: ایشان امسال را به نام « مهار تورم؛ رشد تولید» نامگذاری کردند،که این نامگذاری چراغ راهی برای رفع مشکلات آحاد مختلف مردم از جمله کاهش نرخ بیکاری، ایجاد رونق در تولید، افزایش رشد اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: استان مرکزی و مردم شایسته این دیار این توانایی را دارند که با همکاری مدیریت عالی و ارشد استان بخش قابل توجهی از این مسئولیت را پذیرا باشند.

مرتضوی بیان کرد: برای سومین بار توفیق حضور در استان مرکزی را دارم، احساس می‌کنم، طرحی نو در راستای توسعه همه‌جانبه استان طراحی شده است.

وی گفت: در ابتدای ورود بازدیدی از شرکت هپکو انجام شد و در این بازدید به دلیل اینکه شرکت وابسته به تامین اجتماعی و وزارت است، احساس دیگری رخ داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارخانه‌ای که در دهه ۹۰ به دلایل مختلف به رکود نشسته بود، امروز شاهد تولید است و کارگران اعلام کردند که تولیدات آنها از صفر به ۲۵۰ دستگاه رسیده و برنامه‌ریزی شده در سال جاری تولیدات آن به حدود ۸۰۰ دستگاه برسد که این مهم بیانگر رشد حدود ۴۰۰ درصدی و به معنای تحقق منویات رهبری و سربازی برای ملت شریف ایران اسلامی است.

مرتضوی گفت: توقع از کارگران خلاق و شایسته همین است.

وی عنوان کرد: امروز استاندار مرکزی از کارگران این شرکت سئوال کردند که مطالبات معوق دارند ؟ که کارگران گفتند، حقوق به روز پرداخت می‌شود و این مهم مایه خوشحالی است که کارگر عرق جبینشان خشک نشده، حقوقشان را دریافت می‌کنند و هیچ خبری برای رئیس جمهور از این خوش‌تر نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از طرف دیگر از استاندار مرکزی در خصوص شرکت آذرآب هم سئوال شد، این شرکت در یک تصمیم عالمانه، یک تدبیر عاقلانه به یکی از موسسات بزرگ و دانش‌بنیان واگذار شد و در حدود پنج ماه فرایند نقل و انتقال و واگذاری انجام شد و در حال سبقت گرفتن از هپکو است.

مرتضوی اظهار کرد: کارگران هپکو نسبت به واردات نگران بود، اما نباید نگران باشند، اگر توان تولید ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه را داشته باشند، ضمانت خرید خود ما هستیم.

وی تاکید کرد: همه منتظر تولیدات این شرکت و و خریدار هستند، البته مشکلاتی است که رفع می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این مجموعه ۷۰ تا ۸۰ هکتاری امیرکبیر از وضعیت خوب وفضای سبز مناسبی برخوردار است، اراک به لحاظ صنعتی بودن نیاز به توسعه فضای سبز دارد.

مرتضوی بیان کرد: اینکه یک مجموعه‌ای بیاید و به مجموعه مدیریت شهری برسد و در راستای توسعه فضای سبز کار مناسب انجام دهد، اقدام مناسبی است.

وی گفت: مجموعه فرهنگی و ورزشی که استخر شنا، سالن‌های مجاور ورزشی و مجوعه‌های فرهنگی از جمله مرکز همایش مدرن دارد، و طرح‌های دیگر از جمله پارک آبی و واحدهای مسکونی را در دستور کار دارد که همه در راستای کمک به رشد تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید تلاش شود طرح‌های در دست اجرا به موقع تکمیل شود و تقضای تخفیف ویژه برای نهادهای حمایتی است تا آحاد مردم بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.

مرتضوی از اقدامات خوب صندوق آینده‌ساز در اجرای این مجموعه تشکر کرد و گفت: کار دیگر این صندوق، طرح کارساز است که در راستای اجابت به فرمان رهبر معظم انقلاب در شعار سال است.

وی گفت: طرح کارساز بستر توسعه سرمایه‌گذاری در بخش دانش‌بنیان را فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از مشکلات کشور، نرخ رشد بیکاری فارغ‌التحصلان دانشگاهی با مدارک کارشناسی ارشد و بالاتر است و این طرح بستر اشتغال این قشر را فراهم می‌کند.

مرتضوی عنوان کرد: جلوگیری از خروج و مهاجرت نخبگان، از دیگر مزایای این طرح است و امید است این صندوق هر روز افتخارات بیشتری برای مردم داشته باشد

وی، از استاندار فعال و جهادی استان مرکزی نیز تشکر کرد.

سالن همایش‌های بین‌المللی پروین اعتصامی در زمینی به وسعت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع در مجتمع سیاحتی تفریحی امیرکبیر با صرف اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال ایجاد شده است، سالن همایش دارای ۵۰۰ نفر ظرفیت و سالن کنفرانس دارای ۶۵ نفر ظرفیت است و دارای پنج سالن پردیس سینمایی با ظرفیت ۲۰۰ نفر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا عصر امروز پنجشنبه علاوه بر اراک، به شهرستان‌های خمین، محلات دلیجان نیز سفر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha