کد خبر 201714
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

سی و هفتمین جشنواره قرآنی دانشگاه شهید باهنر کرمان پایان یافت

سی و هفتمین جشنواره قرآنی دانشگاه شهید باهنر کرمان پایان یافت

اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره قرآن دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور جمعی از فعالان قرآنی، اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام حسن عسکری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر در این مراسم دغدغه‌ فرهنگ‌سازی قرآن و انس با قرآن را مهم دانست و گفت: هیچ کلامی جز قرآن در دنیا نیست که با فطرت انسان سازگار باشد.

وی با بیان اینکه فهم بعضی از آیات قرآن مسئولیت سنگینی بر دوش انسان‌ قرار می‌دهد به تلاوت آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره مبارک فرقان پرداخت و اظهار کرد: در جای جای زندگی ما قرآن حضور دارد اما محتوای قرآن در زندگی استفاده نمی‌شود. قرآن را سنگین فرض کرده‌ایم در حالی که خداوند می‌فرماید قرآن را آسان نازل کردیم. 

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری ایسنا، عسکری گفت: انسان‌ قابلیت درک آیات قرآن را دارد و اگر دقایقی کوتاه در روز برای قرآن وقت بگذاریم انس با قرآن حاصل می‌شود تا هم از ثواب آن و هم از حمایت خداوند بهره‌مند شویم. 

وی بی‌تفاوتی نسبت به مذهب و دین را از نقشه‌های شوم دشمن برای جوانان برشمرد و افزود: دشمن این بی‌تفاوتی را با واژگانی همچون عرف و زندگی معمول برای ما رقم زده است.

بنابراین گزارش، دبیر اجرایی سی‌وهفتمین جشنواره قرآنی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ دانشجو در این دوره جشنواره شرکت کردند، گفت: سه نفر از دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه‌ یافتند. 

مجتبی قربانی‌نژاد افزود: این جشنواره با هدف انس بیشتر دانشجویان با قرآن و سیره معصومین(علیهم السلام)، اعتلای اخلاق و ایمان بین دانشجویان، تشویق و حمایت از نخبگان قرآنی دانشگاه‌ها و الگوسازی دانشجویان برای سایر اقشار جامعه در حوزه فعالیت‌های دینی و قرآنی به‌ویژه دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد. 

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در ۹ بخش و ۴۰ رشته معارفی، آوایی، نهج‌البلاغه، هنری، تولیدات رسانه‌ای و ... برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع ۱۷۶ نفر از دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در سی‌وهفتمین جشنواره قرآن دانشجویان شرکت کردند که ۴۲ نفر به‌عنوان منتخبان اول تا سوم هر رشته در مرحله دانشگاهی قابل تقدیر شناخته شدند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha