کد خبر 201710
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

تشکیل اولین جلسه صندوق ملی مسکن در روز شنبه

تشکیل اولین جلسه صندوق ملی مسکن در روز شنبه

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شنبه اولین جلسه رسمی صندوق ملی مسکن برای بررسی کاهش اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن برگزار می شود و در این جلسه در خصوص تامین منابع مالی تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ اقبال  شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اولین  جلسه رسمی  هیئت امنای صندوق ملی مسکن روز شنبه ۲۳ اردیبهشت تشکیل خواهد شد و این جلسه با حضور وزیر راه وشهرسازی، دو تن از نمایندگان مجلس ، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و مدیران  بنیاد مسکن برگزار می شود. قرار است منابع مالی که پیش بینی شده بود به این صندوق واریز شود در این جلسه پیگیری  و راه های وصول آن نیز  بررسی شود.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس،  یکی از وظایف مهم صندوق ملی مسکن پایین آوردن میزان اقساط  تسهیلات نهضت ملی مسکن است که از طریق یک پارچه کردن منابع صندوق  و وامی که بانک ها پرداخت می کنند تامین می شود.

او می گوید: یارانه سود  بانک ها را باید صندوق تامین کند در صورتی که این اقدام اجرایی شود ما نگرانی از اقساط بالای این تسهیلات دیگر نخواهیم داشت.

 شاکری بیان کرد: منابع صندوق هم در سال ۱۴۰۰  و ۱۴۰۱  بسیار کم وصول شد  این در حالی است که باید  وزارت راه وشهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای وصول منابعی که پیش بینی شده اقدام کنند که البته  هیئت امنای صندوق خود از روز شنبه پیگیر این موضوع خواهند شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha