کد خبر 201683
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

دستگیری عامل کلاهبرداری از مشتریانِ مسن خودپردازها در چهارمحال و بختیاری

دستگیری عامل کلاهبرداری از مشتریانِ مسن خودپردازها در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری از دستگیری یک کلاهبردار خبر داد و گفت: این فرد با حضور در کنار دستگاه عابربانک و فریب افراد مسنی که قادر به کارکردن با دستگاه نبودند، اقدام به خالی‌کردن حساب بانکی آن‌ها و انتقال وجه موجود به کارت دیگر می‌کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛  به نقل از پایگاه خبری پلیس، مرتضی عسگری گفت: در پی شکایات متعدد افراد سالمند مبنی بر خالی‌شدن حساب بانکی آن‌ها به‌ صورت ناگهانی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به اظهارات شاکیان مبنی بر کمک یک فرد ناشناس برای دریافت پول از عابربانک و سرنخ‌های موجود، اقدامات اولیه برای شناسایی متهم آغاز شد. 

عسگری افزود: با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی، متهم مورد نظر شناسایی و با دستور مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد. 

وی با اشاره به اینکه متهم ضمن اقرار به جرم، انگیزه خود را سودجویی عنوان کرده است، افزود: این فرد با حضور در کنار دستگاه عابربانک و فریب افراد مسنی که قادر به کارکردن با دستگاه نبودند، اقدام به خالی‌کردن حساب بانکی آن‌ها و انتقال وجه موجود به کارت دیگر می‌کرد. 

رئیس پلیس فتای استان مطرح کرد: شهروندانی که در استفاده از دستگاه‌های خودپرداز ناتوان هستند در مواقع لزوم تنها به آشنایان و اقوام خود اعتماد کنند. 

عسگری اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی می‌توانید موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا کانال رسمی پلیس فتا گزارش دهید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha