کد خبر 201598
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

۴۰ پرونده قاچاق به مراجع قضایی استان اردبیل ارجاع شد

۴۰ پرونده قاچاق به مراجع قضایی استان اردبیل ارجاع شد

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۴۰ پرونده با ۲۲ رای قطعی و ۱۸ رای تجدیدنظرخواهی بررسی و به مراجع قضایی استان ارجاع شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدعلی مجتهدی‌نیا روز چهارشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ، میزان وصولی جریمه در زمینه پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در سال گذشته را ۱۵۷ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: رسیدگی به پرونده‌های بالای ۲ هزار میلیارد ریال در دبیرخانه کمیسیون استان رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های کسب‌ شده طی سال گذشته در حوزه دبیرخانه مبارزه با قاچاق استان، این موفقیت‌ها را نتیجه تلاش و همکاری تمام دستگاه‌های عضو ذکر کرد.

مجتهدی‌نیا بیان کرد: در سال گذشته کارگروه فرهنگی و تبلیغات استان اردبیل توانست با ۱۲ برنامه در صدا و هشت برنامه در سیما با موضوعات مختلف در مجموع ۹۴ ساعت و بالای ۱۰ ساعت خبر، رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان این‌ که قاچاق موجب رکود تولید می‌شود و مقابله با آن در رشد تولید اثرگذار است، خواستار استمرار همکاری دستگاه‌ها در راستای مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری شد.

۴۰ پرونده قاچاق به مراجع قضایی استان اردبیل ارجاع شد

مبارزه با قاچاق کالا تشدید شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این جلسه با بیان اهمیت مبارزه با قاچاق کالا در رشد تولید و مهار تورم، اتخاذ تدابیر همه‌جانبه در راستای مبارزه با قاچاق کالا را ضروری دانست.

رضا قاسمیان اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا در رشد تولید و مهار تورم دارای اهمیت بوده و لازم است در راستای مبارزه با قاچاق کالا تدابیر همه‌جانبه اتخاذ شود.

وی ادامه داد: به‌منظور پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، برنامه‌ریزی و هماهنگی همه حوزه‌های مرتبط لازم بوده و در سال جاری مبارزه با قاچاق با جدیت ادامه می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: با برگزاری کارگاه آموزشی برای کاشفان قاچاق کالا و ارز در طول سال، می‌توان علم و اشرافیت قانونی را در حیطه وظایف دستگاه‌ها بالا برد و به‌صورت حرفه‌ای به موضوع نگاه کرد.

قاسمیان با اشاره به سرمایه نیروی انسانی، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌هایی که به نحوی درگیر امور مبارزه با این پدیده شوم هستند، مطابق ماده ۸ قانون، با تشخیص مراجع قضایی در هنگام انجام ماموریت مورد حمایت قانون هستند.

جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل هم در این نشست به مسائل کالاهای ممنوعه پرداخت و بیان کرد: مشکلات نیروی انتظامی و سایر کاشفان قاچاق کالا و ارز باید از بابت نحوه تحویل کالا در اسرع وقت با پیگیری دادگستری و دبیرخانه کمیسیون استان حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha