کد خبر 201554
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

ساخت سریال «دیار» با همکاری ارتش و صداوسیما

ساخت سریال «دیار» با همکاری ارتش و صداوسیما

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی گفت: سریالی 26 قسمتی تحت عنوان «دیار» در حال ساخت است. این فیلم مصائب و نقاط قوت زندگی خانواده های ارتشیان در دوران دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد.

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ با اشاره به اینکه تمام سازمان‌های متولی فرهنگ و سازمان‌هایی که در معرفی سیره شهدا و ترویج فرهنگی ایثار و شهادت فعال هستند، در زمینه معرفی شهدای ارتش به جامعه کم‌کاری کرده‌اند، گفت: در ارتش جمهوری اسلامی ایران 214 خلبان شهید داریم و تنها سریالی که در این زمینه ساخته شد، سریال «شوق پرواز بود» که برای معرفی شهید بابایی ساخته شد.

وی افزود: آیا دیده‌اید فیلمی راجع به شهید صیاد شیرازی ساخته شود؟ نباید میان شهدای ارتش و دیگر شهدا تفاوتی قائل شد.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس درباره اینکه در زمینه معرفی شهدای ارتش به جامعه چه سریال‌هایی ساخته شده است، گفت: سریالی 26 قسمتی تحت عنوان «دیار» در حال ساخت است. این فیلم مصائب و نقاط قوت زندگی خانواده های ارتشیان در دوران دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد. در حال حاضر فیلمنامه این سریال تصویب شده و قرار شده است که ارتش و صداسیما مشارکتی 50 درصدی در ساخت این سریال داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر سریال تلویزیونی «دیار» در مراحل تولید است و بنا بر قولی که تهیه کننده و کارگردان این مجموعه داده‌اند، امیدواریم بتوانیم برای ماه مبارک رمضان سال آینده از صدا و سیما پخش شود. جلالی تهیه کننده و نجفی کارگردان مجموعه «دیار» هستند.

فولادی اظهار کرد: در زمینه ساخت فیلم و سریال کارهایی در دست اقدام است که از جمله آن می‌توان به مستند تلویزیونی «چهره» با حضور رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس ناخدا هوشنگ صمدی اشاره کرد. 

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه شورای فیلم و سریال ارتش در زمینه معرفی شهدا فعال شده است، بیان کرد:  از همه تهیه کنندگان و فعالان در این حوزه دعوت شده که اگر طرح ابداعی و خوبی در این حوزه دارند، مطرح کرده و ارتش از جهت تامین تجهیزات و امکانات در این طرح‌ها مشارکت جدی و مثمرثمری خواهد داشت. امیدواریم بتوانیم در این حوزه و معرفی شهدای ارتش به مردم کاری کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که ساخت فیلم در زمینه معرفی و زندگی‌نامه شهید صیاد شیرازی تا به حال چندین بار کلید خورده است؛ گفت: متاسفانه چندین بار بنا به دلایلی روند ساخت این فیلم متوقف شده است. در حقیقت گاهی در زمینه فیلمنامه نظرات متفاوتی به وجود آمد و حتی یکبار فیلمنامه به آخر رسید و دوباره مسائلی مطرح شد که مورد بازنگری قرار گرفت. یکبار نیز تهیه کننده کار را انجام داد و بعد ادامه کار به  فرد دیگری واگذار شد و مانع ساخت ادامه این سریال شد. امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه زندگی شهید آبشناسان نیز در دست ساخت است، اشاره کرد: ساخت سریالی با محوریت زندگی نامه شهید عباس دوران با صداوسیمای مرکز استان فارس در دست ساخت است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha