کد خبر 201551
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

کامیون های حامل کود قاچاق در آشخانه توقیف شدند

کامیون های حامل کود قاچاق در آشخانه توقیف شدند

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از توقیف ۳ دستگاه کامیون حامل ۳۶ تن و ۵۵۰ کیلوگرم کود قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در آشخانه خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان شمالی، سرهنگ مهدی مهران فر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی به همراه ماموران پاسگاه انتظامی چمن بید و یگان امداد در حین گشت زنی در محور "آشخانه- بجنورد" به ۳ دستگاه کامیون حامل کود شیمیایی مشکوک و برای بررسی بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که بار این کامیون ها قاچاق است، افزود: در این رابطه ۳۶ تن و ۵۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی به ارزش تقریبی ۸ میلیارد ریال کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این رابطه ۵ نفر متهم نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی که ۲ نفر از آن‌ها که سابقه دار بودند راهی زندان شدند.

نوجوان ۱۶ ساله، عامل ایجاد مزاحمت در بستر شبکه شاد

 رئیس پلیس فتا خراسان شمالی نیز در ادامه از شناسایی و دستگیری فردی که با دسترسی به حساب کاربری دختر نوجوان در شبکه آموزشی شاد موجب ایجاد مزاحمت برای او و سایر کاربران شده بود، خبر داد. 

سرهنگ یوسف شاکری اظهار کرد: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و در اظهارات خود گفت: فردی با به دست آوردن مشخصات هویتی دخترم، وارد شبکه آموزشی شاد شده و موجب قطع دسترسی‌اش گردیده از طرفی نیز با کاربری او اقدام به ارسال پیام برای هم‌کلاسی‌هایش نموده است و از کارشناسان پلیس فتا تقاضای رسیدگی به موضوع را نمود.

وی با اشاره به اینکه با بررسی‌های فنی و تخصصی پلیس، عامل این اقدام مجرمانه شناسایی و به پلیس فتا احضار شد، افزود: متهم پرونده که کمتر از ۱۶ سال سن داشت به جرم خود اعتراف و گفت عدم تعادل روحی و روانی و تخلیه فشارهای عصبی باعث ارتکاب این جرم توسط او شده است و ابراز ندامت نمود و پرونده جهت اتخاذ تصمیم نهایی به دادسرا تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از کاربران فضای مجازی خواست تا با ملاحضه بیشتری در این فضا فعالیت کنند و به والدین نیز توصیه کرد حتماً نکات مرتبط با حریم خصوصی را به فرزندان خود گوشزد نمایند تا از ارائه و انتشار هرگونه اطلاعات و محتوای شخصی بدون اطلاع شما در فضای مجازی خودداری کرده و همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل، بلافاصله آن را با شما در میان بگذارند. از طرفی باید فرزندان را در خصوص عاقبت هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات و اعتماد دیگران در فضای مجازی آگاه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha