کد خبر 201545
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

راه‌اندازی ۳ دستگاه شتاب‌نگار زلزله در سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی ۳ دستگاه شتاب‌نگار زلزله در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از نصب و راه‌اندازی ۳ دستگاه شتاب‌نگار زلزله در شهرستان‌های تفتان، مهرستان و سراوان با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال در اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطااله اکبری، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های زلزله‌خیز کشور است و توسعه و نصب دستگاه‌های شتاب‌نگار در مناطق مختلف استان ضروری بوده به طوری که داشتن شبکه‌ای متراکم از دستگاه‌های شتاب‌نگار و لرزه‌نگاری باعث ثبت و مطالعه دقیق‌تر زمین لرزه‌ها می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ایجاد شبکه شتاب‌نگاری و لرزه‌نگاری فعال زلزله در استان را اقدام مهم در بحث زلزله دانست و افزود: از سال 99 توسعه شبکه شتاب‌نگار در استان با همکاری مرکز تحقیقات وزارت متبوع آغاز شد طوری که تاکنون27 دستگاه در سطح استان نصب شد که 15 دستگاه آن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره بوده است. 

وی بیان کرد: دستگاه‌های شتاب‌گار نصب شده در استان از نوع برخط است که اطلاعات را بعد از ثبت به صورت آنلاین به مرکز تحقیقات جهت پایش ارسال می‌کنند.

اکبری تصریح کرد: همچنین این دستگاه‌ها قادرند تشخیص دهند که کدام بخش از شهر یا ناحیه از استان براثر زمین‌لرزه‌های بزرگ بیشترین شتاب را تحمل و یا خسارت دیده‌اند تا بر اساس اطلاعات ثبت شده، گروه‌های ارزیاب و نیروهای امدادی به مناطق مورد نظر اعزام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha