کد خبر 201463
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

معلمان در جهاد تبیین نقش اساسی دارند

معلمان در جهاد تبیین نقش اساسی دارند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی‌هاشم(ع) گفت: رسالت معلمان در راستای تبیین واقعیت‌ها و پیشرفت‌های بعد از انقلاب در ایران اسلامی برای دانش‌آموزان اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش گروه استان های حیات؛  به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع)، همایش تجلیل از معلمان بخش لاران شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدامان‌الله حسینی‌صدر در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، جایگاه علم، عالم و معلم را بر اساس آیات و روایات تبیین کرد و گفت: اولین کلمه وحی به پیغمبر اکرم(ص) دستور خواندن یعنی علم‌آموزی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) افزود: ادای احترام به ساحت علم، جزو سیره بزرگان دین ما اعم از انبیا و ائمه اطهار و علمای بزرگ ما و دانشمندان اسلامی به ویژه جهان تشیع است.

وی جایگاه متعلم در دین اسلام را جایگاه ویژه‌ای دانست و بیان کرد: علم و دانش همه زندگی انسان را دربرمی‌گیرد و در هیچ مکتبی و هیچ آئینی بسان مکتب اسلام برای علم و اهل علم ارزش قائل نشده‌اند.

حسینی‌صدر تصریح کرد: حاملان و رسالت بدوشان مسئله علم هم این جایگاه را تشخیص داده و حرمت لازم را داشته‌اند.

وی با اشاره به خاطراتی از بزرگان شیعه در بحث احترام به مقام استاد، تعظیم به معلم را از شعائر دانست و در بحث اهمیت جهاد تبیین در جامعه، اظهار کرد: رسالت معلمان در راستای تبیین واقعیت‌ها و پیشرفت‌های بعد از انقلاب در ایران اسلامی برای دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد.

حسینی‌صدر با اشاره به توطئه‌های قدرت‌های استکباری و در رأس آن‌ها آمریکا برای ملت‌ها و کشورهای دیگر برای حفظ سلطه اقتصادی خود در دنیا، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در بحث اقتصادی برای حفظ سلطه خود در جهان ناامنی ایجاد می‌کنند و با ایجاد تنش، بی‌ثبات‌سازی و درگیری در نقاط حساس دنیا همچون غرب آسیا، به دنبال حفظ منافع خود و بقای رژیم صهیونیستی هستند.

وی، ایثار و از خودگذشتگی سردار حاج قاسم سلیمانی برای ایجاد امنیت در منطقه را یادآوری کرد و افزود: دشمنان برای رسیدن به منافع خودشان اقدام به ترور این شهید عزیز کردند، زیرا امنیت منطقه منافع آنها را به خطر می‌انداخت.

گفتنی است در این همایش از معلمان برتر منطقه لاران تجلیل و از کتاب «تسبیح معلم شهید» به قلم نسرین تجویدی رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha