کد خبر 201415
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

معاون وزیر ارتباطات:

سرانه سالیانه پستی ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است

سرانه سالیانه پستی ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرانه پستی کشورها شاخص مهمی برای میزان توسعه‌یافتگی کشورها است. سرانه سالیانه ایران در مقایسه با کشورهای دیگر یک به ۶۰ است و در تلاش هستیم تا آن را بالا ببریم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «محمود لیائی» در نشست خبری نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته افزود: سال‌ها خلا و نبود تریبون برای تقدیر از زحمات شبکه پستی و اجزای اکوسیستم صنعت پست وجود داشت و با برگزاری نخستین رویداد و نمایشگاه صنعت پست قرار است این کار مهم را انجام بدهیم.

وی بیان‌داشت: سرانه پستی شاخص مهمی برای تخمین میزان توسعه‌یافتگی کشورها به حساب می‌آید و این سرانه در کشور ما بسیار پایین و حدود یک به ۶۰ است و در تلاش هستیم تا آن را بالا ببریم. در خصوص برخی کشورهای دیگر جهان این سرانه بالاتر است. به طور مثال اگر سرانه سالانه پست در ایران برای هر فرد  ۱۰ مرسوله باشد، برای کشورهای اروپایی و کشورهای پیشگام مانند چین سرانه  ۶۰۰ مرسوله است.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: بلوغ مردم در استفاده از شبکه عظیم پستی به جایگاه خوبی دست پیدا کرده است، اما هنوز راه زیادی برای رسیدن به کشورهای توسعه‌یافته داریم.

لیائی ادامه‌داد: حرکتی تحت عنوان «جهاد تبیین پستی» آغاز شده تا مردم ضمن آشنایی با سرویس‌های پستی بتوانند از این دستاوردها استفاده کنند و ما نیز بتوانیم خود را در معرض قضاوت مردم و شرکت‌های دیگر قرار بدهیم تا بتوانیم خلاهایی که ممکن است وجود داشته باشد را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: در عرصه پست بازیگران متعددی داریم و این رویداد سبب هم‌افزایی این زیست‌بوم می‌شوند.

 نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته هشتم لغایت یازدهم خردادماه ۱۴۰۲ در مصلای تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه بستری جذاب و منحصر برای عرضه جدیدترین فناوری‌ها، برترین دستاوردها و هوشمندانه‌ترین خدمات است.

آشنایی با زیست‌بوم صنعت پست با یکدیگر، تعامل شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی، عرضه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پست و انتقال تجربه و استفاده از دانش مدیران از جمله اهداف این نمایشگاه است.

از موضوعات این نمایشگاه می‌توان به تجارت الکترونیک و خدمات پستی، اتوماسیون و سامانه‌های پستی، سیستم‌های لجستیکی هوشمند و فناوری‌های مرتب‌سازی و جا به جایی بسته‌ها اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha