کد خبر 201414
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

پیگیری مسکن و معیشت هنرمندان پیشکسوت در دستور ویژه وزیر فرهنگ

 پیگیری مسکن و معیشت هنرمندان پیشکسوت در دستور ویژه وزیر فرهنگ

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم‌راستا با سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه مسکن و دستور و پیگیری وزیر فرهنگ موضوع احداث مسکن برای هنرمندان در دستور قرار گرفته و بر این اساس عملیات اجرایی اولین پروژه مسکن هنرمندان به زودی در شهر پرند آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد اردیبهشت ماه با اشاره به ضیافت سال گذشته هنرمندان با رییس جمهور و دستور رییس جمهور برای اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای رسیدگی به وضعیت معیشت هنرمندان پیشکسوت گفت: این رقم با پیگیری ویژه وزیر فرهنگ در بودجه امسال دیده شده و به زودی در قالب تفاهم نامه‌ای با موسسه هنرمندان پیشکسوت برای استفاده در اختیار این عزیزان قرار خواهد یافت. 

وی با اشاره به اینکه هنرمندان پیشکسوت سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی کشور به شمار می‌روند، گفت: رسیدگی به مسائل و مشکلات هنرمندان پیشکسوت به صورت خاص ضرورت دارد، و بر همین اساس از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت توسعه مدیریت و منابع به صورت ویژه ماموریت داده شده تا به مسائل و مشکلات این سرمایه‌های مهم هنری کشور رسیدگی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت و جایگاه  موسسه هنرمندان پیشکسوت به عنوان یکی از ظرفیت‌های خدمتگزاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکریم هنرمندان پیشکسوت اشاره کرد و گفت: مشکلات بودجه‌ای موسسه درسال جاری حل و فصل شده و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه های مرتبط با مسکن و معیشت هنرمندان پیشکسوت ادامه خواهد داشت.

 اسلامی در پایان با اشاره به بازسازی و تجهیز مجتمع تفریحی و گردشگری چاکسر در شمال کشور گفت: با هماهنگی موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و موسسه هنرمندان پیشکسوت اولین دوره آغاز بکار مجتمع به سفر گروهی هنرمندان پیشکسوت اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است، در این مراسم از هنرمندان متولد اردیبهشت ماه شامل علی ژکان، اسحاق خانزادی، امین سلطان‌خواه، قطب‌الدین صادقی، جلیل عندلیبی، ذبیح‌اله شهبازی، داود صادق‌سا، محمدباقر کریم‌پور، قاسم رفعتی، مهدی شاه‌محمدیان، همسر زنده‌یاد علاالدین قاسمی، ایرج راد، رضا صفایی‌پور، صادق احمدی، فرزانه کابلی، مریم نشیبی، اکبر رحمتی، داود فیاضی، احمدرضا احمدی، سیامک بنایی، غلامحسین محمودی، محمدهادی جمالی، اصغر فریدی ماسوله، صفا آقاجانی، حسین محجوبی، حمید انگجی، علیرضا درویش‌نژاد، اصغر آبگون و جواد انصافی تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از خانواده‌ هنرمندان درگذشته متولد اردیبهشت ماه از جمله خانواده‌های زنده‌یادان عزت‌الله مهرآوران، کریم اکبری مبارکه، علاء‌الدین قاسمی و صادق صندوقی نیز تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha