کد خبر 201409
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

آمادگی 6 فرودگاه عربستان برای حج تمتع

آمادگی 6 فرودگاه عربستان برای حج تمتع

عربستان برای استقبال زائران حج تمتع از حدود 100 کشور جهان، 6 فرودگاه را آماده کرده که فرودگاه جده برای انتقال چهار میلیون و 400 هزار زائر پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، بیش از ۹۰ درصد زائران خارجی حج تمتع از طریق هوایی عازم سرزمین وحی می‌شوند که در این بین زیرساخت‌های فرودگاه‌های جده و مدینه بیش از سایر فرودگاه‌های عربستان برای پذیرش زائران آماده شده‌اند.

انتقال حدود ۴.۵ میلیون زائر از فرودگاه جده

بر اساس برنامه‌ریزی سعودی‌ها، تعداد قابل توجهی از زائران در ایام حج تمتع قرار است از طریق فرودگاه جده منتقل شوند؛ به طوری که پیش‌بینی شده چهار میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از این فرودگاه انتقال یابند.

امسال با توجه به لغو محدودیت‌های کرونایی در ایام حج تمتع از سوی عربستان، بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر قرار است که به حج تمتع مشرف شوند که البته با افزایش سهمیه برخی از کشورها، این تعداد افزایش خواهد یافت.

همچنین با توجه به انتقال حدود ۴.۵ میلیون زائر از فرودگاه جده، مسؤولان حج عربستان، اتوبوس‌های مستقر در این فرودگاه و حتی نیروهای امنیتی را افزایش داده‌اند.

زمان آغاز اعزام کاروان‌های مدینه اول و مدینه دوم حج تمتع

اعزام زائران کشورمان به مدینه منوره از سوم خردادماه آغاز می‌شود و کاروان‌های مدینه اول به عنوان نخستین گروه‌های اعزامی از طریق فرودگاه مدینه وارد عربستان خواهند شد. اعزام زائران ایرانی در قالب کاروان‌های مدینه دوم نیز از ۱۳ خرداد صورت می‌گیرد و زائران از طیرق فرودگاه جده به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

امسال برخی زائران حج تمتع کشورمان از طریق فرودگاه طائف وارد عربستان می‌شوند

مدت اقامت زائران در مدینه منوره ۶ شب است که زائران کشورمان در ۲۰ هتل مدینه اسکان پیدا می‌کنند. با برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، ۲۳۷ کاروان مدینه اول و ۲۴۰ کاروان مدینه دوم هستند که زائران مدینه اول از طریق فرودگاه مدینه وارد عربستان شده و پس از زیارت حرم نبوی و بقیع، در مسجد شجره مُحرم شده و وارد مکه مکرمه می‌شوند.

زائران مدینه دوم نیز از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده و پس از مُحرم شدن در مسجد جُحفه، به زیارت خانه خدا می‌روند. ۷۰ هتل هم برای اسکان زائران ایرانی در مکه مکرمه اجاره شده است.

 قرار است فرودگاه طائف، در نزدیکی مدینه منوره نیز برای انتقال زائران ایرانی مورد استفاده قرار گیرد که در این صورت زائران پس از ورود به عربستان، عازم مدینه منوره خواهند شد.

گفتنی است زائران حج تمتع ۱۴۰۲ از حدود ۱۰۰ کشور جهان، از طریق ۶ فرودگاه‌های مدینه، جده، طائف، ریاض، الدمام و یبنع وارد عربستان می‌شوند. همچنین زائران برخی کشورها همچون سودان نیز از طریق دریایی عازم سرزمین وحی شده و چندین کاروان عراقی هم از طریق گذرگاه عرعر به صورت زمینی به این سفر معنوی مشرف خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha