کد خبر 201406
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

خرمدره شهر بدون دخانیات می‌شود

خرمدره شهر بدون دخانیات می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان از برنامه‌های کاهش مصرف دخانیات خبر داد و گفت: خرمدره شهر بدون دخانیات می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مشهود تقیلو با اشاره به اینکه برای کاهش مصرف دخانیات در بین مردم برنامه داریم، اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این خصوص تأکیداتی دارند که البته این کار سختی خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه داریم که به مرور شهرها و روستاهای بدون دخانیات داشته باشیم، ابراز کرد: در استان زنجان در وهله نخست خرمدره شهر بدون دخانیات می‌شود که کارهای تحقق این موضوع در حال پیگیری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مورد برخورد با مراکز عرضه توتون و تنباکوی طبیعی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در مقوله عرضه مواد غذایی، پروتئینی و توتون و تنباکو نقش ناظر و گزارشگر دارد و دستوردهنده برای اقدام نیست.

وی ادامه داد: حوزه بهداشت متولی برخورد و جمع‌آوری مراکز عرضه توتون و تنباکو نیست اما هرکجا مواردی را مشاهده کنیم گزارش می‌دهیم و درخواست تشکیل جلسه می‌کنیم؛ چراکه سلامت مردم خط قرمز است.

تقیلو شایع‌ترین علل مرگ و میر را بیماری‌های غیرواگیر و قلبی عروقی عنوان کرد و گفت: بیشترین علل زمینه‌ساز بیماری‌های غیرواگیر نیز دیابت و کم تحرکی است.

وی به اصلاح سبک زندگی، تغذیه سالم و ورزش منظم تأکید کرد و افزود: با هزینه کم و تغییر سبک زندگی می‌توانیم جلوی عوامل بیماری‌زا را بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha