کد خبر 201389
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

احیای روابط خارجی در دولت مردمی، سرمایه گذاران خارجی را به «کیش» سوق داده است

احیای روابط خارجی در دولت مردمی، سرمایه گذاران خارجی را به «کیش» سوق داده است

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به احیای روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس با تلاش‌های شبانه روزی دولت سیزدهم، گفت:‌ احیای روابط خارجی در دولت مردمی سبب علاقه‌مندی تجار خارجی برای سرمایه گذاری و نقش آفرینی در توسعه کیش شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سعید پورزادی در حاشیه حضور در نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو «۲۰۲۳ تهران» و در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه دیپلماسی موفق دولت سیزدهم، تاثیرات مثبت خود را بر روابط تجاری و فعالیت‌های دریا محور نشان داده است، اظهار کرد:‌ احیای روابط با دولت عربستان، ارتباط نزدیک و دوستانه با دولت قطر، مسافت کوتاه بین کیش و فرودگاه دوحه (۲۶۰کیلومتر)، علاقمندی سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت اقتصادی در این جزیره زیبا و فاصله نزدیک کشورهای حاشیه خلیج فارس به کیش شرایطی را رقم زده که می‌تواند منجر به جهش در حوزه صادرات و مراودات تجاری شود.

وی با اشاره به استقبال کم نظیر نمایندگان کشورهای عمان، قطر، امارات متحده عربی و اقلیم کردستان عراق از غرفه کیش در نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو «۲۰۲۳ تهران»،‌ بیان کرد: این استقبال سرمایه گذاران و هیات‌های تجاری خارجی می‌تواند در امر اشتغال زایی، ارز آوری و ارتقاء تراز تجاری مثبت در منطقه نقش آفرینی کند.

صادرات محصولات دانش بنیان در دستور کار قرار دارد

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اعلام اینکه صادرات محصولات تولیدی دانش بنیان به کشورهای حاشیه خلیج فارس در دستور کار قرار دارد، افزود: محوریت صادرات، محصولات دانش بنیان با توجیه پذیری اقتصادی خواهد بود و در همین راستا تمامی تلاش خود را برای حمایت از توسعه شرکت‌های دانش بنیان به کار خواهیم گرفت.

وی ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و ادامه داد: در خصوص ارائه تسهیلات به چندین شرکت دانش بنیان موفق در جزیره کیش با معاونت علمی ریاست جمهوری جلسات مشترکی برگزار شده تا طبق رایزنی‌های صورت گرفته از حمایت‌های مالی و قانونی دولت برخوردار شوند.

پورزادی به موقعیت ژئوپولتیکی جزیره کیش و نقش موثر آن در توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: شرایط جغرافیایی این جزیره یک بستر مناسب برای حضور سرمایه گذاران خارجی را فراهم کرده که می‌تواند جهشی در تراز تجاری را منجر شود.

وی وجود یکی از بهترین بنادر تجاری و دارا بودن سومین فرودگاه پر تردد در سطح کشور را از دیگر مزیت‌های سرمایه گذاری در کیش دانست و اظهار کرد: با افتتاح ترمینال جدید فرودگاهی به عنوان یکی مکانیزه‌ترین فرودگاه‌های کشور در ماه آتی، ظرفیتی دیگر بر زیر ساخت‌های توسعه اقتصادی کیش افزوده می‌‎شود.

بندر چارک به یکی از تخصصی ترین پورت‌های صادراتی مصالح ساختمانی تبدیل می‌شود

پورزادی تبدیل بندر چارک به یکی از تخصصی ترین پورت‌های صادراتی مصالح ساختمانی به کشورهای حاشیه خلیج را یکی از پروژه‌های بزرگ اخیر سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و افزود: این طرح با سرمایه گذاری در دو بندر پشتیبان آفتاب و چارک (به فاصله ۱۷ مایلی از کیش) در حال انجام است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بهره‌مندی از بستر صادراتی برای اشتغال زایی در مناطق ساحلی، بیان کرد: در برنامه ششم و هفتم توسعه نیز به این مورد به وضوح تاکید شده و سازمان منطقه آزاد کیش برای تحقق آن تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

بهره مندی از صادرات آبزیان و امکان سرمایه گذاری در این زمینه، ذخایرغذایی دریایی، طرح‌ها وسرمایه گذاری‌های پرورش ماهی در قفس و وجود یکی از بزرگترین مزارع پرورش میگو خاورمیانه در منطقه چارک از دیگر مواردی بود که سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش به آن اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha