کد خبر 201380
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با حیات تصریح کرد؛

اتکا به مردم، قدرتمندترین راه عبور از بحران ژئواکونومیک جهانی

اتکا به مردم، قدرتمندترین راه عبور از بحران ژئواکونومیک جهانی

«بیگی» گفت: اگر سیاست‌های اقتصادی کشور بر مبنای خواست و اراده مردم سیاست‌گذاری شود، می‌تواند بهترین راهکار عبور از بحران‌ها در تمامی عرصه‌ها و نیز مسائل و بحران‌های اقتصادی در سطح جهانی بوده و اثربخشی بیشتری داشته باشد.

«احمد علیرضا بیگی»، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با توجه به هشدار مدیر صندوق بین‌المللی پول در خصوص وقوع بحران ژئواکونومیک، گفت:  به واسطه شرایط خاص ایران، میزان اثرپذیری کشورمان از این بحران نسبت به سایر کشورهای جهان کمتر خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به تحریم جامعه جهانی علیه ایران، عنوان کرد: به واسطه این که ایران بدهی بین‌المللی ندارد، به همین علت میزان اثرپذیری و واکنش کشورمان به نواسانات اقتصادی در مقایسه با سایر کشورها کمتر خواهد بود.
این نماینده مجلس افزود: همچنین اعمال تحریم‌هایی که از سوی جامعه جهانی در ابعاد مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است در چنین شرایطی می‌تواند کارکرد معکوس نسبت به تلاطمات اقتصادی جهان داشته باشد.
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: همانطور که دسترسی ما به اقتصاد جهانی با مشکلاتی مواجه است، بالعکس آن نیز متصور است. اما هیچ کدام از اینها نمی‌تواند سبب این شود که به فکر چاره‌جویی برای شرایط پیش آمده با توجه به این هشدار نباشیم.نیاز است با اتکا به منابع داخلی کشورمان به فکر چاره‌جویی برای گذر این بحران باشیم.
بیگی در ادامه تصریح کرد: با توجه به بحران ژئواکونومیک، این منابع گران قیمت‌تر و محدودتر خواهند شد، بنابراین منابع موجود حتما باید در مسیر خیر و صلاح کشور و مردم هزینه شده و از اتلاف آنها به جد پرهیز شود تا اقشار پایین جامعه که در حال حاضر هم با آسیب‌ها و سختی‌های بسیاری روبرو هستند کمتر دچار آسیب شوند. 

اتکا به مردم، قدرتمندترین راه عبور از بحران ژئواکونومیک جهانی


 به گفته نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، اگر سیاست‌های اقتصادی کشور بر مبنای خواست و اراده مردم سیاست گذاری شود، می‌تواند بهترین راهکار عبور از بحران‌ها در تمامی عرصه‌ها و نیز مسائل و بحران‌های اقتصادی بوده و اثر بخشی بیشتری داشته باشد.
در پایان پیشنهاد بیگی برای مقابله با بحران‌ها ژئواکونومیک تغییر نگرش و سپردن عرصه اقتصادی کشور به مردم و بهره بردن از توانایی‌ها و سرمایه گذاری مردم در ابعاد مختلف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha