کد خبر 201377
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

ساده زندگی کنید آن چنان که اولیاء خدا و ائمه معصومین (ع) بوده اند

ساده زندگی کنید آن چنان که اولیاء خدا و ائمه معصومین (ع) بوده اند

در قسمتی از وصیتنامه شهید مرعشی خطاب به فرزندش آمده است: «دنیای امروز و یا فردای دیگر فریب و نیرنگ است. گــول نخورید، از تجمل پرستی به دور باشید. ساده زندگی کنید آن چنان باشید که اولیاء خدا و ائمه معصومین (ع) بوده اند.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید نصیر مرعشی، نهم مهر 1339، در شهر کلاله از توابع شهرستان مینودشت دیده به جهان گشود. پدرش جمعه و مادرش در بی بی نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند بانک بود. سال 1363 ازدواج کرد و صاحب یک پسر و سه دختر شد. هفتم خرداد 1388، در حادثه تروریستی مسجد امام علی(ع) زاهدان توسط عوامل جندالشیطان بر اثر انفجار بمب و اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در بهشت مصطفی همان شهرستان قرار دارد.

در قسمتی از وصیتنامه شهید مرعشی خطاب به فرزندش آمده است: «خداوند بزرگ را شاکرم از این که فرزندان خوبی عنایت فرموده و این عزیزان با تلاش و زحمت بسیار زیاد مادری فداکار و مهربان و حمایت خداوند و ائمه اطهار به نتیجه رسیده است. حال با حول و قوه الهی چند سخن را پیرامون مسائل روز و نحوه شکل گیری زندگی یادآوری می نمایم:

 آقا جواد شما مرد و سرپرست خانواده از مادر در منزل هستید. هر آنچه به شما از سوی مادر یا خواهرانت به شما واگذار می شود باید به نحو احسن نگه داری و اجرا گردد. مواظب مادر و خواهرانت باشید. سعی کنید مردی عاقل و با فکر و به دور از تکبر و خودخواهی و فارغ از خصلت های رذیله خواهان عدالت و صبر و بردباری و شکیبایی باشید. دوست خوب که از نظر اخلاقی از شما بهتر باشد، انتخاب کنید.

 از دوستان بد دوری نمایید. دنیای امروز و یا فردای دیگر فریب و نیرنگ است. گــول نخورید، از تجمل پرستی به دور باشید. ساده زندگی کنید آن چنان باشید که اولیاء خدا و ائمه معصومین (ع) بوده اند، زیرا ساده زیستن انسان را از تکبر و خودخواهی به دور نگه دارد.

صبور و با ذوق و امیدوار باشید. عنایت داشته باشید، از چیزهای غیر ضروری بپرهیزید اسراف و چشم و هم چشمی را کنار بگذارید. پایت را از اندازه گلیم خانه ات دراز کن. بهترین دوستان باوفا و مهربان و دلسوز مادر و خواهرانت هستند اینها دل می سوزند برای شما!

از یاد خدا غافل نشوید نماز خواندن را به موقع به وقت انجام دهید در همه مصائب از یاد خدا غافل نشوید «زیرا یاد خدا آرامش دهنده قلبهاست». درس خواندن تنها راه نجات شما از جهل و نادانی است پس بیاموز و آموزش بده و در انتخاب زندگی سالم با مشورت، فکر و تعقل حرکت کن.

تاریخ ثابت نموده است که انسان های بزرگ و دانشمندان متفکر از خانواده های پایین دست بوده و سختی ها کشیدند و نتیجه را خود گرفته اند الگوی شما حسین (ع) و علی اکبر (ع) باشند. یک ساعت تفکر کردن برابر است با یک عمر عبادت. شاید بنده پدر خوبی برای شما نبودم، لذا مرا عفو نمایید و مشکلات خودتان را در ایام حیات من بر من ببخشید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha