کد خبر 201293
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

جزئیات طرح بخشودگی پروانه ساخت در شهرداری یزد اعلام شد

جزئیات طرح بخشودگی پروانه ساخت در شهرداری یزد اعلام شد

سخنگوی شهرداری شهر یزد جزئیات طرح بخشودگی پروانه ساخت شهرداری یزد برای حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت را اعلام کرد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ حامد سلطانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح بخشودگی 100 درصدی پروانه ساخت در یزد اظهار داشت: این طرح برای حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این خبر پیش از این هم اعلام شده بود که به خانواده های دارای 4 فرزند، بخشودگی کامل پروانه ساخت و به خانواده‌های دارای 5 فرزند بخشودگی کامل علاوه بر یکصد متر اضافه بر سقف در نظر گرفته شده تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی شهرداری یزد ادامه داد: این بخشودگی در حالی است که در قانون برای بحث فرزندآوری تخفیف پنج درصدی در هزینه‌های صدور پروانه ساخت دیده شده اما با تصویب اعضای محترم شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد، این تخفیف در شهرداری یزد برای خانواده‌های دارای چهار فرزند به صورت کامل و صد درصدی است.

سلطانی تصریح کرد: بر این اساس خانواده‌هایی که در سال‌های 1401 و 1402 صاحب فرزند شوند برای فرزند سوم تا سقف 400 متر مربع پروانه با 70 درصد تخفیف و برای فرزند چهارم تا سقف 500 متر مربع، 100 درصد تخفیف صدور پروانه ساخت در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین خانواده‌هایی که فرزند پنجم آنها در این سال‌ها به دنیا آمده باشد، علاوه بر اینکه سقف پروانه ساخت صادره با تخفیف آنها به 600 متر مربع می رسد، از تخفیف صد درصدی هم بهره‌مند می‌شوند.

وی در ارتباط با خانواده‌هایی که فرزندان آنها پیش از سال 1401 به دنیا آمده باشند گفت: در صورتی که خانواده‌ای سه فرزند یا بیشتر از آن داشته باشند اما تاریخ تولد آنها قبل از 1401 باشد، آنها هم می‌توانند از تخفیف 70 درصدی صدور پروانه ساخت بهره‌مند شوند.

سخنگوی شهرداری یزد با بیان اینکه پروانه ساخت صادره حتما باید برای منازل ویلایی باشد گفت: این تخفیف در صورتی اعمال می‌شود که ساختمان حتما ویلایی و حداکثر در دو طبقه روی پیلوت احداث شود.

سلطانی عنوان کرد: شرایط در نظر گرفته شده مطابق با تراکم مجاز ساخت در شهر یزد است و شهروندانی که فرزند آنها در این سال‌ها متولد شده باشد می‌توانند برای دریافت خدمات پروانه ساخت به شهرداری مراجعه کرده و از تخفیف کامل بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha