کد خبر 201255
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

ضرورت تبیین اخلاق پزشکی در مبانی دینی

ضرورت تبیین اخلاق پزشکی در مبانی دینی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به برخی از مؤلفه های اخلاق پزشکی در مبانی دینی چون امید بخشی به بیمار گفت: آمار سقط جنین در کشور تلخ و نگران کننده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ آیت‌الله سید علیرضا عبادی یکشنبه شب در مراسم تقدیر از گروه‌های جهادی و خیریه دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: همراه بودن با دانشجویان به ویژه دانشجویان پزشکی از خاطرات خوش من بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: این دانشجویان حال و هوای بسیار خوبی در برنامه‌هایی چون دعای کمیل و … داشتند که من به حال و هوای آنان حسرت می‌خوردم.

تجلیل از فضای معنوی دانشگاه‌ها

عبادی با بیان اینکه علی‌رغم دشمن‌های با ملت ایران هنوز فضای معنوی بر دانشگاه‌ها حاکم است، ادامه داد: دانشجویان و از جمله دانشجویان پزشکی خدمات بسیار خوبی در مقاطع مختلف به ملت و جامعه خود داشته‌اند.

وی افزود: در تاریخ فرهنگ ما سَمبُل پزشکی، فیلسوف و عالم و حکیم بزرگی چون ابوعلی سینا است که خدمت گذاران در رشته‌های پزشکی از این الگوی بزرگ بهره می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: علی رغم احترام به همه رشته‌ها، پزشکی به واسطه سر و کار داشتن با جان انسان از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است که معرفت خاصی به جهان بینی و انسان شناسی فرد می‌دهد.

عبادی اظهار کرد: خداوند همه آفریده‌ها از جهان هستی، ستاره‌ها، دریاها و … را برای انسان و انسان را برای خود آفریده است ولی انسان گاه ناسپاسی و کفران نعمت می‌کند.

اشاره به اهمیت گره گشایی از کار مردم

وی با اشاره به یکی از جملات آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: این عالم بزرگ تأکید دارند که من به عنوان کسی که ۵۰ سال اسلام شناسی داشته است می‌گویم بعد از واجبات هیچ چیز به اندازه خدمت به مردم اهمیت ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: این دیدگاه را با نگاه استعماری مقایسه کنید که حتی انسان را به عنوان یک ابزار می‌بیند.

عبادی در زمینه اخلاق پزشکی افزود: فعالان در این رشته مهم در کنار همه سختی‌های کاری و اندوه‌های شخصی در کنار درمان درد بیمار باید مواردی چون حفظ شخصیت وی، حفظ امید در بیمار و احترام به او باید مدنظر قرار گیرد.

آمار سقط جنین تلخ و نگران کننده است

وی با تأکید بر اینکه از مهمترین راه‌های تقرب به خدا خدمت به انسان است، گفت: پزشکان ارزشمندی در کشور داریم که حتی به صورت رایگان به درمان دردهای بیماران می‌پردازند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: با تمام این موضوعات گاه در حوزه پزشکی اخبار تلخی چون روزانه هزار سقط جنین در کشور را می‌شنویم که بسیار نگران کننده است چرا که هر کدام از اینها یک انسان هستند.

عبادی یادآور شد: وقتی روزانه هزار سقط جنین صورت می‌گیرد یعنی در سال جان ۳۶۰ هزار نفر گرفته شده است و این در حالی است که کارشناسان نسبت به بحران جمعیتی هشدار می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha