کد خبر 201235
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

راه‌اندازی نخستین خانه امن شبانه‌روزی زنان در سمنان

راه‌اندازی نخستین خانه امن شبانه‌روزی زنان در سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از راه‌اندازی نخستین خانه امن شبانه‌روزی غیردولتی ویژه زنان تحت خشونت در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی نخستین خانه امن شبانه‌روزی غیردولتی ویژه زنان تحت خشونت در استان سمنان، هدف از تأسیس این خانه‌ها را نگهداری زنان در معرض یا آسیب‌دیده مورد خشونت خانگی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مواردی که نیازمند دریافت خدمات تخصصی به صورت شبانه‌روزی و اقامتی هستند، عنوان کرد.

وی افزود: هم‌اکنون ۲ مرکز کودکان کار خیابانی تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان فعال است که در سال گذشته به ۲۰۵ کودک تحت حمایت خود خدمات آموزشی و درمانی ارائه کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به تحت نظارت داشتن ۱۱ خانه نگهداری شبانه‌روزی از فرزندان فاقد سرپرست مؤثر یا غیرمؤثر در استان، تعداد فرزندان تحت حمایت در این خانه‌ها را ۱۷۰ کودک و نوجوانان بیان کرد.

منطقی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲۲ کودک دارای شرایط به خانواده‌های واجدالشرایط به منظور فرزندخواندگی واگذار شدند و همچنین ۶ فرزند تحت حمایت در خانه‌های نگهداری وارد زندگی مستقل و ۲۳ فرزند با انجام مراحل تخصصی و مددکاری به خانواده خود بازپیوند شده‌اند.

توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار؛ در دستور کار

وی با بیان اینکه بهزیستی بر توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار تأکید جدی دارد، عنوان کرد: یک‌هزار و ۴۲۹ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی استان سمنان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: تعداد افراد زیرپوشش بیمه عشایری ۴۰۵ نفر و بیمه شهری ۵۳۳ نفر در معاونت اجتماعی هستند و با تلاش همکاران در این حوزه در سال گذشته، ۶۴ زن سرپرست خانوار به توانمندی رسیدند و برای ۸۹ نفر نیز اشتغال ایجاد شد و ۷۴ نفر دیگر از آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

منطقی همچنین از احیا، تقویت و توسعه ۲ پایگاه خدمات اجتماعی در شهرهای درجزین (مهدی‌شهر) و مهدی‌آباد (شاهرود) و ارائه خدمات به یک‌هزار و ۷۷۳ نفر تماس گیرنده با خط ۱۲۳ خبر داد و گفت: در راستای تقویت و بهبود خدمات در بخش اورژانس اجتماعی در سال گذشته جذب نیروهای جدید برای اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار انجام‌ شده است.

وی با اشاره به افزایش سقف امدادبگیران در حوزه اجتماعی بهزیستی استان سمنان به ۹۸ نفر از همه همکاران خود به‌ویژه در معاونت اجتماعی در استان تقدیر کرد و رمز دستیابی و اهداف از پیش تعیین شده را همدلی و همراهی یک مجموعه دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha