کد خبر 201174
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

لمس دنیای مجازی با دستکش‌های واقعیت مجازی

لمس دنیای مجازی با دستکش‌های واقعیت مجازی

در حال حاضر دستکش‌های واقعیت مجازی بازخورد لمسی وجود دارند که حس لامسه شبیه سازی شده را به کاربران ارائه می‌دهند، اما معمولا چند هزار دلار قیمت دارند. هدف از تولید دستکش پالس در دسترس‌تر کردن فناوری است، زیرا قیمت آن تنها ۲۹۹ دلار است.

به گزارش گروه وب گردی حیات؛ دستکش پالس (Pulse) را کارآفرین اهل کلرادو به نام سم بیکر (Sam Baker) اختراع کرد و اکنون این دستکش از طریق استارتاپ فناوری او به نام Bifrost، در حال توسعه است. 

بیکر توضیح می‌دهد: حسگرهای درون دستکش می‌توانند حرکات و موقعیت دست را تا کمتر از یک میلی‌متر ردیابی کنند. وقتی کاربر یک شیء مجازی را در دست می‌گیرد، محرک‌های دستکش مقادیر مختلفی تنش را به هر انگشت اعمال کرده و اندازه، شکل و انعطاف پذیری مورد را شبیه سازی می‌کنند.

به همین ترتیب، اگر کاربر دست خود را برای لمس یک سطح سخت مجازی مانند دیوار دراز کند، محرک‌ها مقاومتی را ایجاد می‌کنند که پوشنده با انجام این کار آن را احساس می‌کند. علاوه بر این، بافت سطوح مختلف مجازی از طریق ارتعاشات در هر یک از سرپوش‌های انگشتان دستکش شبیه سازی می‌شود.

شرکت سازنده این محصول ادعا کرده که نمونه اولیه فقط ۱۴۲ گرم وزن دارد و برخلاف بسیاری از دستکش‌های بازخورد لمسی موجود، نیازی به استفاده از هیچ سخت افزار خارجی ردیابی حرکت ندارد. همچنین به طور خاص با در نظر گرفتن بازی طراحی شده است، در حالی که هدف دستکش‌های دیگر بیشتر در استفاده‌های سازمانی است.

دستکش پالس در حال حاضر در قالب یک کیت توسعه دهنده ارائه می‌شود که شامل مجموعه‌ای از دو دستکش است. با فرض اینکه این محصول به زودی به تولید انبوه برسد، شرکت سازنده تعهد کرده که آن را به مبلغ ۲۹۹ دلار عرضه خواهد کرد. امید است که توسعه دهندگان بازی‌های کامپیوتری بتوانند این فناوری را در نرم افزارهای تولیدی خود ادغام کنند و در نتیجه بازی‌های زیادی تولید شود که در آن‌ها می‌توان از این دستکش برای لمس دنیای مجازی در بازی‌ها استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha