کد خبر 201159
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

ابوترابی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

تامین منافع شخصی، سنخیتی با اجرای عدالت در بنیاد شهید و امور ایثارگران ندارد

تامین منافع شخصی، سنخیتی با اجرای عدالت در بنیاد شهید و امور ایثارگران ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی تامین منافع شخصی در بنیاد شهید و امور ایثارگران از سوی برخی افراد را مانع اجرای عادلانه قوانین و مقررات برای ارائه خدمات به جامعه هدف دانست.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به اینکه عدالت در ارائه خدمات یکی از نیازهای اساسی هر سازمان و ارگانی است، اذعان داشت: در ارائه خدمات به مردم و جامعه هدف هر سازمانی می بایست با تکیه بر قانون و تبصره های موجود عمل کند که یقینا این رویکرد زمینه ساز ارائه خدمات شایسته به مردم خواهد شد، هرچند که عوامل بیرونی همچون تحریم ها می تواند بر این روند تاثیر منفی بگذارد.

وی ادامه داد: گاها در سازمان ها و نهادها مشاهده می شود که تامین منافع شخصی بر اجرای قانون اولویت پیدا می یابد که این نقطه آغازین اخلال در ارائه خدمات به جامعه هدف بوده و سنخیتی با عدالت ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی به ماموریت های بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری نیز اشاره کرد و اذعان داشت: واقعیت امر این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران، مانند سایر دستگاه‌های اجرایی کشور تحت تاثیر تحریم‌ها بوده و این امر سبب ایجاد مشکلات عدیده ای برای آن شده است، لذا مشکل عمده موجود در بنیاد شهید، کمبود بودجه برای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانونی کامل، واضح و مفصل برای جامعه هدف بنیاد شهید تبیین شده، اما متناسب با آن، بودجه اختصاص داده نشده است.

وی افزود: ما برای جامعه ایثارگری، حقوق قانونی ایجاد کرده‌ایم که آنان متوسل به همان قانون مطالبه گر حقشان هستند. اما بنیاد شهید و امور ایثارگران متاثر از بودجه ناکافی در ارائه خدمات کامل به این جامعه است. براین اساس مسئولان بنیاد شهید با توجه به حق طبیعی و قانونی مراجعه کنندگان، نسبت به ارائه خدمات به آنها تحت فشار قرار گرفته، که این عدم ارائه خدمات ناکافی تحت الشعاع همان کمبود بودجه ارائه شده به این سازمان است.

 ابوترابی با بیان اینکه بودجه لازم برای اجرای قوانین در بنیاد شهید داده نشده است، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران بودجه فعلی خود را برای ماموریت های اصلی و شرایط اضطراری در نظر گرفته است اما با این وجود این میزان بودجه کفاف ارائه خدمات به جامعه‌ای هدف، با توجه به گستردگی نیازشان در حوزه بهداشت و درمان، مسکن، اشتغال و... نمی دهد.

ابوترابی با اشاره به اینکه باید قانون را به طور مفصل برای ایثارگران اجرا کرد، گفت: شرایط کشور با توجه به تحریم‌های موجود به گونه‌ای است که نمی‌توان قانون وضع شده را برای جامعه هدف به طور کامل اجرا کرد و بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی نمی تواند در ارائه خدمات به ایثارگران، عمل کند. مثلا در حوزه اشتغال همه ادارات و سازمان‌ها موظف هستند تا زمینه‌ی اشتغال این جامعه را فراهم کنند و همچنین دولت باید تمامی سازمان‌ها را موظف کند تا همراهی‌های لازم را با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته باشند.

وی افزود: بودجه کافی برای اجرای قانون، چرخ دنده‌ای قوی برای اجرای عدالت است. اشخاص باید برای ارائه خدمات به جامعه طبق قانون عمل کرده و در این مسیر منافع خود را در ارجحیت قرار نداده و قانون را زیر پا نگذارند.

ابوترابی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات فوق که در پیش روی بنیاد شهید قرار دارد، می بایست دقت داشت تا اهداف کلی، قربانی تامین منافع شخصی برخی از افراد نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha