کد خبر 201128
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

برای نخستین بار در کشور

راه اندازی خطوط رباتیک بسته بندی بلور در ساوه

راه اندازی خطوط رباتیک بسته بندی بلور در ساوه

متخصصان ساوجی موفق شدند برای اولین بار در کشور با نصب ربات، خطوط پنج گانه بسته بندی بلور را مکانیزه کنند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ متخصصان یک شرکت صنعتی در ساوه برای نخستین بار در کشور موفق به راه اندازی ربات خطوط رباتیک بسته بندی بلور شدند.

آن طور که جوکار، مدیر کارخانه تولید بلور کاوه می گوید: ظروف بلور پیش از این به صورت دستی در کارخانه جمع آوری، بسته بندی و حمل می‌شد که به همت متخصصان با نصب ربات، خطوط پنج گانه بسته بندی بلور در این کارخانه مکانیزه شد.

به گفته جوکار این ربات‌ها، ربات‌های جوشکار صنعت خودرو سازی هستند که با ساخت و نصب ابزار و بازوهای مخصوص، افزودن بازوهای مکنده، تغییر و افزایش دامنه حرکت، طراحی و نصب سنجنده‌های ابزار دقیق و هوشمند و همچنین برنامه نویسی لازم با بکار گیری سه دستگاه ربات در هر خط، عملیات آماده سازی کارتن، جعبه گذاری محصول، برداشت جعبه و کارتن از روی خط و در نهایت قراردادن کارتن‌ها روی پالت به صورت رباتیک اجرا می‌شود.

جوکار این را هم گفت که هر کارگر در مجموع هر شیفت کاری تا دو تن محصول را جعبه گذاری و حمل و نقل می‌کرد که در بلندمدت فشار زیادی را به نیروی کار وارد می‌کرد اما با اجرایی شدن این ایده، کارگران بسته بندی به عنوان اپراتور ربات کار خود را ادامه می‌دهند. این در حالی است که سرعت و دقت بسته بندی افزایش می‌یابد.

سالانه ۲۰ هزار تن بلور با تنوع بیش از ۵۰۰ نوع ظرف و با اشتغال ۴۵۰ نفر در این کارخانه تولید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha