کد خبر 201095
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

سرپرست هلال احمر گیلان عنوان کرد

۷۰ درصد حوادث جاده ای گیلان؛ در محورهای روستایی/ کمبود ۱۸ پایگاه امداد و نجات

۷۰ درصد حوادث جاده ای گیلان؛ در محورهای روستایی/ کمبود ۱۸ پایگاه امداد و نجات

سرپرست هلال احمر گیلان، از انجام ۱۷۳۰ مورد ماموریت در سطح استان گیلان طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: بیشترین فراوانی حوادث با ۱۰۲۰ مورد مربوط به حوادث جاده ای بوده و متاسفانه ۷۰ درصد حوادث جاده ای نیز در محورهای روستایی رخ داده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ هادی سلیمی، یکی از برنامه های جمعیت هلال احمر در راستای برنامه پنج ساله این جمعیت را کاهش زمان رسیدن به حوادث دانست که در نجات جان انسان ها نقش مهمی دارد و اظهار کرد: یکی از مولفه های افزایش سرعت رسیدن به حوادث و انجام عملیات افزایش تعداد پایگاه های امداد و نجات براساس آمایش حوادث سطح استان است.

وی میانگین سرعت استاندارد رسیدن به حوادث را در دنیا ۱۰ دقیقه دانست و افزود: این زمان در استان گیلان بین ۱۲ تا ۱۵ دقیقه است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، این استان را دارای ۲۶ پایگاه امداد و نجات و دو پایگاه فصلی دانست و تصریح کرد: برای افزایش سرعت عملیات ها افزایش کمی و کیفی پایگاه ها به ویژه در نقاط حادثه خیز مهم است.

سلیمی، از انجام ۱۷۳۰ مورد ماموریت در سطح استان گیلان طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: بیشترین فراوانی حوادث با ۱۰۲۰ مورد مربوط به حوادث جاده ای بوده و متاسفانه ۷۰ درصد حوادث جاده ای نیز در محورهای روستایی رخ داده است.

وی ۲۱۹ مورد را مربوط به حوادث کوهستانی و ۱۹۶ مورد را مربوط به برنامه های مناسبی دانست و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان در ۱۶۱ حادثه شهری، ۷۵ حادثه دریایی و ساحلی، ۱۹ حادثه آتش سوزی جنگل ها، ۱۹ حادثه برف و کولاک، ۱۱ حادثه صنعتی و کارگاهی، ۶ حادثه زلزله و چهار حادثه ریزش و رانش حضور داشته است.

سرپرست هلال احمر گیلان با اشاره به نقش آفرینی ۲۳۰۳ امدادگر در برنامه های مذکور و انجام ۱۱۲ مورد نجات فنی شامل رهاسازی افراد محبوس در خودرو، یادآور شد: جمعیت هلال احمر گیلان یک تیم واکنش سریع دارد که به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات در هر گونه حادثه است و مردم می توانند حتی بدون سیمکارت ۱۱۲ را شماره گیری و خدمات امدادی دریافت کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای امکانات و تجهیزات در کنار نیروهای کارآمد، خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش امکانات هستیم و سعی می کنیم حداکثر ۵۰ درصد ناوگان امدادی استان را نوسازی کنیم؛ همچنین تجهیزات انفرادی امدادگران یکی از نیازهای اصلی جمعیت هلال احمر استان بوده که باید تامین شود.

سلیمی با بیان اینکه طبق استانداردهای جهانی به ازای هر ۲۵ کیلومتر از راه های اصلی یک پایگاه امداد و نجات لازم داریم، تاکید کرد: گیلان نیازمند ۴۴ پایگاه بوده که هم اکنون ۲۶ پایگاه دارد و لذا از خیرین می خواهیم به این امر ورود کنند.

وی همچنین از آماده باش بالگرد جمعیت هلال احمر استان برای انجام امداد هوایی خبر داد و گفت: گیلان پنجمین استان حادثه خیز کشور و استان معین تهران در زلزله است.

سرپرست هلال احمر گیلان از رشد ۶ درصدی ساخت خانه های هلال استان طی یک سال گذشته خبر داد و بیان کرد: از ۴۴۴ خانه هلال در سال ۱۴۰۰ به ۴۷۰ خانه هلال در سال ۱۴۰۱ رسیدیم و لذا درصدد افزایش خانه های هلال به ویژه در روستاها هستیم تا تلفات در حوادث و مخاطرات به حداقل برسد.

سلیمی با اشاره به اعزام کاروان سلامت به ۱۱ شهرستان همزمان با هفته هلال احمر، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۳۰۶ مورد خدمات درمانی در کلینیک هلال رشت و رودسر اراده شده است؛ همچنین اقدام به تامین منابع لازم برای پرداخت بدهی داروخانه هلال احمر رشت به شرکت های دارویی کردیم و به زودی سبد دارویی آن را تکمیل می کنیم.

وی از راه اندازی دو شعبه دیگر داروخانه هلال احمر در رشت و لاهیجان خبر داد و بیان کرد: یکی از رسالت های جمعیت هلال احمر ترویج آموزش های همگانی بوده و لذا سال گذشته ۵۶۳ دوره آموزشی را با حضور ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر برگزار کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha