کد خبر 201030
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

شعبانی خبر داد؛

پیشرفت ۲۵ درصدی عملیات احداث تقاطع نواب- تندگویان

پیشرفت ۲۵ درصدی عملیات احداث تقاطع نواب- تندگویان

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از بتن‌ریزی بخشی از عرشه پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید یارجانی (نواب) با بزرگراه شهید تندگویان خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر کاهش بار ترافیک ورودی به میدان بهمن و نیز کمک به جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی این محدوده از شهر تهران، کاهش ۳.۵ کیلومتری گردش‌های ترافیکی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، "عباس شعبانی" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به احداث ۴ پایه از ۶ پایه پل چپگرد تقاطع نواب- تندگویان گفت: عملیات بتن‌ریزی بخشی از عرشه پل، متعاقب اجرای عملیات آرماتوربندی در بخش حدفاصل پایه‌های ۲ تا ۴ انجام شده و اجرای بخش باقیمانده عرشه در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های اجرایی حاصل شده در عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح نواب- تندگویان، متعاقب اجرای ۲ مرحله انحراف ترافیک و نیز عبور از معارضاتی از قبیل پل عابر پیاده، لوله فاضلاب ۱۲۰۰ میلیمتری، پایه‌های روشنایی، خطوط انتقال آب فضای سبز و نیز کانال‌های انتقال آبهای‌سطحی طارمی و بهمنیار صورت پذیرفته است.

"شعبانی" با بیان اینکه پس از اجرای مرحله سوم عملیات انحراف ترافیک که در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان انجام شد، فضای کارگاهی لازم برای پیشبرد عملیات اجرایی فراهم شده است، افزود: متعاقب این مرحله از انحراف ترافیک، لوله آب ۱۱۰۰ میلیمتری که از موانع تاسیساتی اجرای زیرگذر تقاطع بود با احداث خط لوله جدید از مدار خارج شد. رفع این معارض، امکان اجرای شمع‌های باقیمانده کوله جنوبی زیرگذر و پایه ۶ پل چپگرد را فراهم ساخته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ضمن اعلام پیشرفت ۲۵ درصدی عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید یارجانی (نواب) با بزرگراه شهید تندگویان، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر کاهش بار ترافیک ورودی به میدان بهمن و نیز کمک به جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی این محدوده از شهر تهران، کاهش ۳.۵ کیلومتری گردش‌های ترافیکی را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است طرح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های شهید یارجانی (نواب) و شهید تندگویان شامل یک مسیر زیرگذر در امتداد باند شرق به غرب بزرگراه شهید تندگویان و یک پل چپگرد به منظور برقراری گردش ترافیکی شمال به شرق در محل تقاطع می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha