کد خبر 200999
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

معدنی پور در مراسم آغاز عملیات عمرانی مرکز جامع اتیسم ایران مطرح کرد؛

مطالبه گر نیازهای جامعه اتیسم در شورای شهر خواهیم بود

مطالبه گر نیازهای جامعه اتیسم در شورای شهر خواهیم بود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت مناسب سازی فضاهای شهری برای بیماران خاص بیان داشت: ما حتما نیازهای جامعه اتیسم را به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر و به ویژه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مطالبه خواهیم کرد تا دستگاه های متولی بتوانند در این حوزه کمک کرده و نقش آفرین باشند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات عمرانی مرکز جامع اتیسم ایران با بیان اینکه صاحبان اصلی این مراسم جامعه اوتیسم هستند، گفت: بسیار خرسندیم که در هفته ملی سلامت و ماه جهانی اتیسم، این اقدام بسیار موثر، قرار است به همت شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۲۲ رقم بخورد.

معدنی با بیان اینکه امیدواریم مراسم کلنگ زنی اولین مرکز جامع اوتیسم کشور پیش درآمدی برای افتتاح سایر مراکز مورد نیاز باشد، افزود: قطعا ایجاد اولین مرکز قدم موثری خواهد برای اینکه که حوزه های اجرایی و دستگاه های متولی وظیفه خودشان را در این امر اجرایی کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به نیازهای خانواده های اوتیسم مطرح کرد:‌ طبیعتا ایجاد مراکز مختلف برای این جامعه هدف از جمله ایجاد مراکز نگهداری موقت و شبانه روزی، اشتغالزایی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، درمانی، بهداشتی و توانبخشی خواسته این جامعه هدف بوده و لازم است دستگاه های اجرایی با کمک سازمانهای مردم نهاد و خیرین و مردم در راستای کمک به این خانواده ها به ایجاد این مراکز بپردازند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه فرزندان اوتیسم از هوش بسیار بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: فرزندان اوتیسم می توانند ضمن آموزش و تحصیل، در حوزه های اشتغال نیز فعال باشند.

وی افزود: امیدواریم ضمن افتتاح زودهنگام این مرکز شاهد افتتاح مراکز دیگری از این دست نیز در سطح شهر و کشور باشیم.

معدنی پور تاکید کرد: قطعا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درخصوص این بیماری به جامعه یکی دیگر از عواملی است که نیاز است با کمک دستگاه های اجرایی و مردم به آن پرداخته شود. چراکه با اطلاع رسانی و آگاه بخشی به مردم و شهروندان می توانیم در کنار خانواده های اتیسم باشیم و آنها را همراهی کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی برای شناساندن بیماری اتیسم و بیماران اتیسمی یکی از وظایف حوزه های فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به لزوم مناسب سازی فضاهای شهری برای این جامعه هدف ادامه داد: فضاهای عمومی و مجموعه ها و زیرساخت های شهری باید برای جامعه اتیسم مناسب سازی شوند تا این گروه هدف بتوانند با حضور در جامعه از فضاهای شهری مانند حمل و نقل عمومی و مراکز فرهنگی، آموزشی، هنری، ورزشی و اجتماعی استفاده نمایند.

معدنی پور اظهار داشت: توجه به موضوعات والدین دارای فرزند اتیسم نیز باید مورد نظر حوزه های فرهنگی واجتماعی قرار گیرد. ما حتما نیازهای این جامعه هدف را به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر و به ویژه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مطالبه خواهیم کرد تا دستگاه های متولی حمایت های لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha