کد خبر 200944
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه‌های صنعتی ایلام

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه‌های صنعتی ایلام

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ۷۰ درصد پروژه‌های صنعتی در دست احداث استان هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارند و تعدادی از آن‌ها امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ رضا محمدرحیمی اظهار داشت: افزون بر ۸۰ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در حال احداث در استان وجود دارد که ۷۰ درصد آن‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد هستند.

وی افزود: با راه اندازی و بهره برداری از این طرح‌ها چهره استان از نظر اقتصادی و به تبع آن اجتماعی دگرگون خواهد شد.

رییس صمت استان از ایلام به عنوان استانی که روند صنعتی شدن را از دیگر استان‌ها دیرتر آغاز کرد نام برد و بیان داشت: ساخت اولین شهرک صنعتی ایلام سال ۱۳۷۲ آغاز شد، در حالیکه بیشتر استان ها، سال‌ها قبل از ایلام وارد عرصه تولید و صنعت شده اند.

محمدرحیمی در ادامه تشریح طرح‌های بزرگ استان از واحد پتروپالایش دهلران (ان جی ال ۳۱۰۰) به عنوان یکی از مگاپروژه‌های کشور در استان یاد و تاکید کرد: این واحد با ۱/۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری، دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد بوده که در اواخر سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۸۶۹ نفر در آن مشغول به کار بوده اند.

وی پتروشیمی دهلران با ۱/۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری و پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد و اشتغال کنونی ۲ هزار و ۴۶۳ نفر از دیگر طرح‌های بزرگ استان دانست که با تامین خوراک از ان جی ال دهلران به تولید پلی اتیلن سنگین می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha