کد خبر 200939
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

سرهنگ جوانبخت:

۴۹ درصد از تصادفات منجر به فوتی به علت عدم توجه به جلو است

۴۹ درصد از تصادفات منجر به فوتی به علت عدم توجه به جلو است

سرهنگ جوانبخت بیان کرد: بر اساس آمار و نمودار به دست آمده از میزان تصادفات فوتی پایتخت 49 درصد به عدم توجه به جلو مربوط می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به تشریح آمار و علل تصادفات اشاره و اظهار داشت: بر اساس آمار و نمودار به دست آمده از میزان تصادفات فوتی پایتخت 49 درصد به عدم توجه به جلو مربوط می‌شود. 

وی گفت: 27 درصد تصادفات فوتی به علت سرعت غیر مجاز، 7 درصد در پی تغییر مسیر ناگهانی، 5 درصد به دنبال عدم رعایت حق تقدم و 12 درصد نیز به سایر موارد مربوط می‌شود.

سرهنگ جوانبخت با بیان اینکه متخلفان حادثه ساز در دسته سرعت غیرمجاز در محدوده سنی 20 تا 30 سال قرار دارند، تصریح کرد: راننده‌ای که سرعت بالایی را تجربه می‌کند برای توقف در مواقع ضروری هرچقدر هم ماهر باشد زمان کافی برای انجام واکنش به موقع، مسافت کافی و میدان دید مناسب برای توقف ندارد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت با تاکید بر اینکه سرعت شوخی بردار نیست گفت: هنگامی که سرعت بیش از حد مجاز است به هیچ عنوان امکان کنترل مناسب و ممانعت از وقوع حادثه وجود ندارد پس توصیه می‌شود رانندگان برای حفظ سلامت و ایمنی لازم خود و دیگران با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و قوانین را رعایت کنند.

وی ادامه داد: افراد علاقه‌مند به سرعت زیاد، افراد ماجرا جویی هستند که باید این روحیه خود را کنترل و مدیریت کنند تا با هیجانات شخصی موجب رویدادهای تلخ برای خود و دیگران نشود.

سرهنگ جوانبخت خاطرنشان کرد: خانواده نقش بسیار مهمی در کنترل، مدیریت و پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی دارد پس در صورت ایفای درست نقش خود شاهد تاثیر مثبت و سازنده ای در کاهش تصادفات فوتی و جرحی خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha