کد خبر 200921
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس در گفتگو با «حیات» عنوان کرد؛

عمر خودروهای دست دوم وارد شده به کشور زیر 5 سال است/ تاسیس نمایندگی خودروهای وارداتی دست دو در کشور

عمر خودروهای دست دوم وارد شده به کشور زیر 5 سال است/ تاسیس نمایندگی خودروهای وارداتی دست دو در کشور

«مرحبا» با بیان این مطلب که با ورود هر نوع خودرو دست دوم خارجی به کشور، نمایندگی آن خودرو نیز در ایران راه‌اندازی خواهد شد، گفت: هر برندی که وارد کشور شود، شرکت سازنده آن نوع خودرو وظیفه تامین نگهداری و قطعات آن را در ایران به عهده خواهد داشت. 

«غلامرضا مرحبا»، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، گفت: ورود خودروهای خارجی دست دوم در کشور می تواند زمینه‌ساز فضای رقابتی سالم و کاهش تورم در بازار خودرو کشور باشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که با ورود هر نوع خودرو دست دوم خارجی به کشور، طبیعتا نمایندگی آن خودرو نیز در ایران راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: هر برندی که وارد کشور شود، شرکت سازنده آن نوع خودرو وظیفه تامین نگهداری و قطعات را در ایران به عهده خواهد داشت. 

مرحبا افزود: در صورت عدم تامین قطعات و نگهداری از سوی شرکت سازنده این خودروها، اجازه واردات آنها به کشور داده نخواهد شد. نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: طبق قانون شرکت هایی اجازه واردات خودروهای دست دوم به کشور را دارند که بتوانند نمایندگی خدمات پس از فروش آن خودرو را نیز در کشور دایر کنند. 

به گفته این نماینده مجلس، به عنوان مثال اگر شرکت سایپا اقدام به واردات یک نوع خودرو خارجی دست دوم به کشور کرد، موظف است در نمایندگی خود قطعات آن نوع خودرو را وارد کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. 

وی تاکید کرد : با حضور این نمایندگی ها، جای هیچ گونه نگرانی برای تامین قطعات مصرفی خودروهای دست دوم خارجی برای مصرف کنندگان وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصاد تصریح کرد:حداکثر عمر خودروهای خارجی وارد شده به کشور، زیر 5 سال است.

مرحبا در پایان عنوان کرد که هر روز تاخیر در واردات خودرو به نوعی اجهاف در حق مصرف کنندگان داخلی است، چرا که این مهم می تواند باعث کاهش قیمت ها و ایجاد تعادل و رسیدن خودرو با قیمت واقعی به دست مصرف کنندگان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha