کد خبر 200857
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

نمانیده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

وضع قوانین صحیح در حمل سلاح غیر قانونی می‌تواند از هر اتفاقی جلوگیری کند

وضع قوانین صحیح در حمل سلاح غیر قانونی می‌تواند از هر اتفاقی جلوگیری کند

مبلغی با اشاره به شهادت الداغی گفت: این اتفاقات به دلیل نقص قانون در حمل سلاح غیر قانونی است و وضع قوانین صحیح در جامعه می‌تواند از هر اتفاقی جلوگیری کند.

محمد رضا مبلغی نمانیده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: مجلس شورای اسلامی در جایگاه حساس و بسیار مهمی قرار دارد و هر زمان که نمایندگان مردم در این عرصه خدمت می‌کنند، باید منشا خیر، برای جامعه باشند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وضع قوانین صحیح در جامعه می‌تواند از هر اتفاقی جلوگیری کند.

وی افزود : امروز اگر شاهد شهادت الداغی در کشور هستیم به دلیل نقص قانونی جامع و کامل در حمل سلاح غیر قانونی است که در اتفاقات اخیر، این نقض قانونی و انتظامی را به صورت ملموس احساس کردیم.

مبلغی با اشاره به حادثه تلخی که در سبزوار برای شهید حمیدرضا الداغی رخ داد، تصریح کرد: اگر با افرادی که با سلاح سرد و گرم، غیر قانونی اقدام به زورگیری، کیف قاپی و یا به نوامیس مردم تجاوز می‌کنند، بر خورد شدیدی نشود، مردم احساس امنیت کمتری خواهند کرد و در چنین مواقعی افراد حاضر در صحنه به خاطر ترس ایجاد شده و جلوگیری از آسیب جانی، از مداخله هراس می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح بررسی تشدید در مجازات حمل سلاح غیر قانونی، قبلا در مجلس بررسی شد اما نا تمام ماند، لذا مجلس شورای اسلامی باید مجددا ورود کرده و قوانین متناسب وضع کند، تا شاهد وقایع ناگوار دیگری در جامعه نباشیم.

وی در پایان گفت: در برخی موارد ضعف قانونی باعث شده است که امروز جان، مال و ناموس مردم به دست افرادی که نشانی از انسانیت و دینداری ندارند، بیفتد که سبب ناامنیتی می‌شود. لذا اگر قانون این ضرورت را ایجاد نکند، مردم احساس آرامش و امنیت را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha