کد خبر 200847
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

امضاء تفاهم‌نامه همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین

امضاء تفاهم‌نامه همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین

دانشجویان خارجی می‌توانند با تولید محتوا در خصوص معرفی ایران واقعی نقش مهمی در معرفی درست و بدون تحریف کشورمان داشته باشند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ بعد از ظهر چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه،  تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین به امضای  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  و سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین المللی  امام خمینی(ره) قزوین رسید.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در این نشست گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مجری موافقت‌نامه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها است که این موافقت‌نامه‌ها شامل بخش‌های مختلف فرهنگی، علمی، ورزشی و گردشگری است، لذا موافقت نامه‌ای که امروز آن را امضا می‌کنیم در چارچوب وظایف ذاتی ما است.

وی ادامه داد: گوشه‌های ایران که توسط سازمان فرهنگ در دانشگاه‌های خارج از کشور تاسیس شده‌اند وظیفه دارند که روابط دانشگاه دوجانبه را گسترش دهند و ما نیز از این طریق تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های دوطرف را معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور مطرح کرد: همکاری‌های دانشگاهی از جمله تبادل استاد فرصت‌های مطالعاتی بورسیه و …از جمله ظرفیت‌های بی بدیل در روابط فرهنگی است و ما امیدواریم حاصل کار این تفاهم‌نامه را بعد از یک سال از اجرایی سازی آن مشاهده کنیم.

وی تاکید کرد: دانشجویان خارجی می‌توانند با تولید محتوا در خصوص معرفی ایران واقعی نقش مهمی در معرفی درست و بدون تحریف کشورمان داشته باشند.

در ادامه، سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: دانشگاه امام خمینی(ره) رسالت خود را در تبیین معارف نظام قرار داده است.

وی بیان داشت: تجربه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌تواند به غنای فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) کمک بسیاری کند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)  قزوین تاکید کرد: ما خواهان این هستیم که رایزان فرهنگی  در مورد معرفی دانشگاه و ظرفیت‌های آن به دانشجویان خارجی در خارج از کشور به ما  کمک کنند.

وی در ادامه گفت: بورسیه های تحصیلی برای نخبگان و فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری و فوق دکتری از زمینه هایی است که می تواند در ترویج زبان فارسی و توسعه فعالیت های دانشگاهی نقش موثری را ایفا کند.

 در ادامه این نشست، خلج منفرد، مدیر کل همکاری‌های علمی دانشگاهی گفت :سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موضوع همکاری های علمی دانشگاهی را از اولویت‌های جدی خود قرار داده است و ما همه ظرفیت‌های سازمان را در ستاد و صف در این خصوص به کار می بریم .

وی ادامه داد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین  با ظرفیت های بسیار خوبی که دارد می تواند در زبان فارسی، اسلام شناسی و ایران شناسی نقش مؤثری را در توسعه روابط فرهنگی و علمی کشور در خارج داشته باشد.

در ادامه مولوی ،معاون امور بین الملل و رئیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی ضمن تشکر از همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تبریک روز معلم توضیحاتی را در معرفی دانشگاه ،مرکز آموزش زبان فارسی و امکانات و ظرفیت های آن ارائه داد و خواستار تسهیل معرفی دانشگاه و مرکز آموزش زبان فارسی در خارج از کشور توسط رایزنان فرهنگی شد.

لازم به ذکر است تعریف پروژه‌های مشترک فرهنگی میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین ، تألیف، تدوین کتاب، طراحی و اجرای طرح‌­های پژوهشی مشترک بین‌المللی در زمینه‌­های مختلف علمی، فرهنگی مورد نیاز طرفین، تأسیس و تجهیز کرسی‌های ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی و اتاق‌های ایران و کتابخانه‌ها اعم از دیجیتالی و e-book در نمایندگی­‌‎های فرهنگی ایران در خارج از کشور، مراکز دانشگاهی و مؤسسات علمی- فرهنگی خارج از کشور و تسهیل در دستیابی مؤثر به کتابخانه دیجیتال دانشگاه از اقدامات مشترک فی مابین در این تفاهم نامه می باشد .

 همچنین حوزه چاپ، انتشار و توزیع آثار مشترک و آثار برجسته مشاهیر علمی و ادبی و سفرهای علمی و دانشگاهی مسئولان دانشگاه در سطح منطقه و جهان، توسعه منابع کتابخانه‌ای و تسهیل دسترسی به منابع موجود طرفین تفاهم­نامه و برگزاری جشنواره­‌های علمی و فرهنگی دانشگاه در کشورهای هدف با استفاده از ظرفیت­‌های اتاق­‌های ایران و واحد­های بین‌­الملل دانشگاه در پی اقدامات مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، از دیگر موارد این تفاهم نامه می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha