کد خبر 200837
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

سرتیپ خلبان رمضانی در گفتگو با «حیات»؛

مرحوم سرتیپ خلبان هوشیار الگوی دانش آموختگان نیروی هوایی ارتش است

مرحوم سرتیپ خلبان هوشیار الگوی دانش آموختگان نیروی هوایی ارتش است

پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه خلبان‌های ارتش از متحدان راه امام و انقلاب بوده و هستند، گفت: شهدای ارتش هیچ گاه صحنه را برای دشمنان خالی نگذاشتند و امروز یاد مرحوم خلبان سرتیپ هوشیار از اساتید و خلبانان زبده یگان هوایی ارتش، الگویی برای دانش آموختگان خلبانی به شمار می آید.

سرتیپ خلبان رضا رمضانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به از خود گذشتگی خلبان‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول 44 سال گذشته به ویژه در زمان جنگ تحمیلی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از نیروهای نظامی است که از قبل انقلاب، هم پیمان امام خمینی(ره) بود و از آغاز جنگ تحمیلی تا به امروز هیچ گاه فرصتی را برای جان فشانی از دست نداده است.

پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: مرحوم خلبان رسول هوشیار، استاد خلبان هواپیمای جنگنده اف 86 ، هواپیمای ترابری سی 130 و بویینگ 747 و یکی از خلبانان بسیار قدیمی و پیشکسوت نهاجا بود که در زمان فرماندهی شهید فکوری به عنوان جانشین معاونت عملیات نیرو فعالیت می‌کرد و از طراحان و ایده پردازان نخبه این نیرو به شمار می‌رفت.

وی افزود: روزهای بعد از انقلاب وقتی پادگان سنندج توسط نیروهای ضد انقلاب اشغال و فرمانده و نیروهای پادگان را اسیر کردند، شهید سپهبد قرنی به دشمنان اولتیماتوم داد که سریعا پادگان را تخلیه و گروگان‌ها را آزاد کنند. همزمان هواپیمای جنگنده ارتش جمهوری اسلامی، با سرعت برای ایجاد صوت، اخطار سپهبد قرنی را به آنها یادآوری کرد که در صورت سرپیچی با حمله نظامی روبرو خواهید شد.

خلبان پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی برخی از خلبان‌های ارتش که دوره تحصیل و کارشان را خارج از ایران بودند، سریعا برای دفاع از خاکشان به کشور بازگشتند و در تمام لحظات هیچ‌گاه هواپیماهای جنگنده، باری و... را خالی نگذاشتند، که می‌توان به نقش مرحوم امیر سرتیپ رسول هوشیار از اساتید و خلبان‌های نیروی هوایی و خدمات ایشان اشاره کرد. همچنین مرحوم سرتیپ خلبان بهرام هوشیار که نقش کلیدی وی در جنگ ایران و عراق در طراحی عملیات استراتژیک حمله به پایگاه هوایی الولید( اچ-3 ) انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به خاطرات خلبان ترابی از شاگردان سرتیپ هوشیار، که برای گذراندن دوره‌ای از آموزش خلبانی قبل از انقلاب به هند رفته بود، گفت: وقتی در هند پرواز می‌کردم به من لقب (استادی پدرانه) می‌دهند که ایشان اعلام می‌کند، این لقب مناسب استاد بنده، سرتیپ خلبان بهرام هوشیار است.

سرتیپ خلبان رمضانی با بیان اینکه شهید سپهبد سردار سلیمانی مانند امام خمینی (ره) به ارتش نگاه ویژه‌ای داشت، گفت:  امام خمینی (ره) در تمام دوران قبل از انقلاب و جنگ، محبت پدرانه‌ای نسبت به یگان ارتش داشت و 29 فروردین را روز ارتش اعلام کردند و بر این اساس شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بعد از هر سفر، هرگاه فرصت می‌شد با فرماندهان ارتش دیدار و از زحمات آنان قدردانی می کردند.

وی افزود: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که دانشگاه‌های خلبانی، تجربیات اساتید قبل از انقلاب را از طریق اساتید حاضر به نسل‌های جدید منتقل می‌کنند و امروز می‌توان گفت خلبان های ارتش جمهوری اسلامی ایران، از زبده‌ترین خلبان‌ها در سطح جهان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha