کد خبر 200817
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

پارلمان عربی جنایت صهیونیست‌ها علیه خضر عدنان را محکوم کرد

پارلمان عربی جنایت صهیونیست‌ها علیه خضر عدنان را محکوم کرد

پارلمان عربی جنایت رژیم صهیونیستی علیه خضر عدنان را محکوم کرد و خواستار حمایت سازمان ملل از اسرای فلسطین شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ پارلمان عربی در بیانیه‌ای جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «خضر عدنان» اسیر  برجسته فلسطینی  و یکی از اعضای جنبش جهاد اسلامی را محکوم کرد.

پارلمان عربی خواستار بین‌المللی شدن موضوع اسرای فلسطینی از پارلمان‌های عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی شد و از سازمان ملل، کمیته جهانی صلیب سرخ و سازمان‌های بشردوستانه و حقوقی خواست تا برای حمایت از اسرای فلسطین و اجرای توافقنامه ژنو درباره اسرا اقدام کند.

این بیانیه جنایت صهیونیست‌ها علیه این اسیر فلسطینی را محکوم کرد و مسئولان صهیونیستی را  به اتخاذ سیاست سهل‌انگاری پزشکی  علیه اسرای فلسطینی که  24 نفر از آن‌ها از بیماری های سرطانی مختلف رنج می‌برند، متهم کرد.

پارلمان عربی در بیانیه خود از جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری خواست به سیاست سهل انگاری پزشکی در قبال اسرای فلسطینی پایان دهند و آنها را آزاد کنند.

روز گذشته شمار زیادی از کشورها و نهادهای عربی و اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر علیه اسرای فلسطینی از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری خواستند تا سکوت خود را در برابر این جنایات صهیونیست‌ها بشکنند.

روز سه‌شنبه 2 مه 2023 «خضر عدنان موسی» اسیر 44 ساله فلسطینی و از اعضای برجسته جنبش جهاد اسلامی که تبدیل به نماد مقاومت اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر شده بود، بعد از 86 روز اعتصاب غذا به دلیل وخامت اوضاع جسمانی و اهمال‌کاری عامدانه پزشکی به شهادت رسید.

باشگاه اسرای فلسطینی با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر مسئول خون خضر عدنان است به این رژیم هشدار داد که پیکر عدنان را هرچه سریعتر تحویل دهد تا مراسم تشییعی که شایسته این اسیر شهید باشد توسط فلسطینیان برای او برگزار گردد.

بیشتر بخوانید

محکومیت جنایت اشغالگران در شهادت «خضر عدنان» از سوی نهادهای عربی و اسلامی

واکنش احزاب و نیروهای سیاسی و ملی لبنان به شهادت «خضر عدنان»

جنبش جهاد اسلامی در پی اعلام خبر شهادت خضر عدنان، از همه نیروهای فلسطینی در کرانه باختری خواست دست به اعتصابی جامع و نامحدود علیه اشغالگران بزنند و رژیم اشغالگر را نیز به پاسخی سخت و دردناک وعده داد.

طبق جدیدترین آماری که در 17 آوریل سال جاری به مناسبت روز «اسیر فلسطینی» منتشر شد، در حال حاضر 4 هزار و 900 فلسطینی در 23 زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی محبوس هستند.

طبق این آمار، هزار فلسطینی در بازداشت اداری به سر می‌برند و حدود 400 تن از آنها بیش از 20 سال گذشته را در بازداشت سپری کرده‌اند. همچنین تعداد اسرای فلسطینی بیمار گرفتار زندان‌های رژیم صهیونیستی به بیش از 700 اسیر رسیده که شامل 200 اسیر مبتلا به بیماری‌های مزمن و 24 اسیر مبتلا به سرطان و تومور می‌شود.

تاکنون 236 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که شهادت 76 نفر آن‌ها بر اثر قصور پزشکی رقم خورد؛ 80 اسیر فلسطینی نیز قربانی قتل عمد پس از بازداشت شدند و 73 اسیر فلسطینی بر اثر شکنجه به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha