کد خبر 200772
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

تاکید بر فعالیت دانش آموزان در سایه قرآن و نهج البلاغه

تاکید بر فعالیت دانش آموزان در سایه قرآن و نهج البلاغه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: آموزش باید در سایه قرآن و نهج البلاغه انجام شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در جلسه شورای آموز ش و پرورش با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم افزود: علامه شهید مطهری سیری در نهج البلاغه داشتند که دروازه‌ای برای ورود به دریای بیکران نهج البلاغه شد.

وی اظهار داشت: ما باید کاری کنیم تا نگاه امیرالمومنینی در جامعه توسعه پیدا کند و اگر فرد در فضای مسموم افتاد بتواند خودش را حفظ کند. رسالت آموزش و پرورش مهمترینش این است که بچه‌های ما در معارف به سمت علم و ربانی حرکت کنند و در معارف قرآن و نهج البلاغه فعال باشند.

 استاندار هم در این جلسه گفت: ما باید نگاه خلاقانه به ایجاد تحول در آموزش و پرورش داشته باشیم در فضای مدیریتی دستگاه‌ها هر وقت به جوان‌ها اعتماد کردند ضرر نکردیم و این موضوع باید در سال ۱۴۰۲ در اولویت قرار گیرد و از جوان‌ها بیشتر استفاده کنیم.

اعلایی افزود: اگر بناست فضای متفاوتی در آینده داشته باشیم باید به مسائل تربیتی بیشتر توجه کنیم همه این‌ها برای این است که انسان را تربیت کنیم و تعهد در جامعه را بالا ببریم.

مدیر کل آموزش و پرورش هم به مناسبت گرامیداشت هفته معلم به برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: مهمترین این برنامه‌ها تجلیل از معلمان و برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای دانش آموزان است.

سیاهکلی در ادامه از شهرداری خواست آموزش و پرورش را از دادن عوارض معاف کند که نماینده شهرداری در پاسخ گفت: این مشکل به زودی حل می‌شود.

وی اظهار داشت: از مصوبات ریاست جمهوری ۲۳ پروژه نیمه تمام از جمله سرویس بهداشتی مناطق محروم، ۲۵ چمن مصنوعی، ۳ سالن ورزشی، افزایش فضای ورزشی آبی دانش آموزان در استخر راه آهن و آسفالت مدارس روستایی و شهری است که در حال اتمام می‌باشد.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هم گفت: در سفر ریاست جمهوری در حوزه طرح‌های آموزش و پرورش ۱۱ مصوبه داشتیم که از این تعداد ۹ مورد منوط به ابلاغ اعتباراتی است.

سعادت فر افزود: مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده در سفر ریاست جمهوری ۳۲۴ میلیارد تومان بوده است که ۱۰۰ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha