کد خبر 200766
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

استاندار قزوین:

نباید در مورد استفاده از ظرفیت جوانان در مناصب حساسیت بی مورد به خرج داد

نباید در مورد استفاده از ظرفیت جوانان در مناصب حساسیت بی مورد به خرج داد

استاندار قزوین بر بکارگیری نیروهای جوان،خوش فکر، با انگیزه و متعهد در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: نباید در مورد استفاده از ظرفیت جوانان در مناصب حساسیت بی مورد به خرج داد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب یک رویکرد جدیدی را از خادمین مردم در حوزه آموزش و پرورش طلب می‌کند.

وی ادامه دا: نگاه مقام معظم رهبری و مردم مطالبه گر یک وضعیت متفاوت از شرایط آموزش و پرورش کشور است و باید با نگاه خلاقانه به سمت و سوی ایجاد تحول در آموزش و پرورش حرکت کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه نباید برای تحول در آموزش و پرورش معطوف به نگاه‌های ملی باشیم و باید رویکرد تحولی به صورت استانی هم دنبال شود، اظهار کرد: یک سری از اصلاح امور، سیستمی و متکی بر طراحی نرم افزارهای کار و یک سری هم متکی بر منابع انسانی و متولیان امور است که بخش دوم را می‌توان به صورت استانی پیگیری کرد و از این طریق تحول را ایجاد کرد.

اعلایی اضافه کرد: یکی از انتظارت از مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش استان، به کارگیری نیروهای خوش فکر، جوان، با انگیزه و متعهد در مجموعه غنی آموزش و پرورش است که این موضوع باید تا به امروز دنبال می‌شد و این مساله امسال باید با تشکیل یک جمع مشخص و متخصص با مراجعه به مدارس پیگیری شود.

استاندار قزوین تاکید کرد: آموزش و پرورش دارای استعدادهای بی شماری است و باید بتوان به شکل مطلوب از آنها استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: استعدادهای مدیریتی و برنامه ریزی خوبی در سطح مدارس استان وجود دارد ولی آنگونه که باید و شاید به ویژه در بین جوانان شناخته نشده‌اند و نباید در مورد استفاده از ظرفیت جوانان در مناصب مختلف حساسیت بی مورد به خرج داد.

نباید در مورد استفاده از ظرفیت جوانان در مناصب حساسیت بی مورد به خرج داد

برخورد سلیقه ای در موضوعات تربیتی از چالش های آموزش و پرورش

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه باید جوان سازی بدنه تصمیم گیر و مدیریتی آموزش و پرورش در سال جاری در دستور کار قرار گیرد، گفت: آموزش و پرورش و مدارس یکی از مهم‌ترین و مغفول‌ترین مکان‌ها برای ارتباط حاکمیت با مردم است و به همین دلیل نخبه‌ترین و متحول‌ترین افراد باید در مدارس حضور داشته باشند.

وی افزود: یکسان سازی برداشت‌ها در فضای پرورشی و تربیتی موضوع دیگری است که باید در دستور کار مدیریت آموزش و پرورش استان قزوین قرار بگیرد چراکه این برداشت‌ها در مدارس مختلف است و به صورت شخصی و سلیقه‌ای اداره می‌شود، به همین دلیل دل سوزان آموزش و پرورش باید در مباحث تربیتی تمرکز کرده و برنامه ریزی جدی‌تری را داشته باشند.

اعلایی یاد آور شد: برای موضوعات آموزشی و امتحانات دانش آموزان برنامه ریزی و طرح‌های مشخص و ثابتی وجود دارد ولی موضوعات تربیتی کاملاً سلیقه‌ای رفتار می‌شود و باید در سطح استان برنامه ریزی بهتری صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha